اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی وزیر بهداشت:

طرح پزشک خانواده متوقف نمی‌شود / بودجه طرح محقق نشد

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه طرح پزشک خانواده در سطح کشور اجرایی می‌شود گفت: این طرح به نفع مردم و بخش سلامت است و اجرای آن متوقف نمی‌شود.

طرح پزشک خانواده متوقف نمی‌شود / بودجه طرح محقق نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رمضان محسن‌پور در حاشیه بازدید از مرکز شبانه‌روزی بهداشتی درمانی شیرگاه با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، گفت: برخی از استان‌ها از جمله مازندران و فارس در اجرای این طرح پیش‌قدم هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت در 3 استان چهارمحال و بختیاری - سیستان و بلوچستان و خوزستان به اجرا درآمده است افزود: در این استان‌ها مسایل و مشکلات اجرای این طرح بررسی و رفع شده و سپس به صورت همزمان در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

وی درباره علت کندی روند اجرای این طرح در ماه‌های اخیر اظهار داشت: اعتبار و ردیفی که مجلس شورای اسلامی برای این طرح پیش‌بینی کرده بود، در بودجه سال جاری محقق نشد به همین دلیل اجرای این طرح شتاب اولیه را ندارد، لذا پیش‌بینی می‌شود از ردیف‌های دیگری برای اجرای این طرح استفاده کنیم.

وجود 5 مرکز درمان بستر در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه در حال حاضر 5 مرکز 10 تخت‌خوابی درمان بستر در مناطق شیرگاه - کیاکلا - کیاسر - وانای آمل و پول کجور وجود دارد، گفت: هر یک از این مراکز با صرف یک میلیارد و 200 میلیون تومان احداث شدند.

محمدرضا میرزایی با بیان اینکه در این سفر از پروژه‌های بهداشتی درمانی شهرهای سوادکوه، قائمشهر و جویبار بازدید به عمل آمد گفت: در بازدید از حوزه بهداشت پل سفید مقرر شد ستاد شبکه بهداشت و درمان از مرکز شبانه‌روزی جدا شود تا نحوه خدمات‌دهی به مردم مطلوب‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه در مرکز 10 تخت‌خوابی شیرگاه مشکلات حوزه درمانی کمتر است افزود: در این مرکز نیز تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: برای احداث ساختمان این مرکز یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه صرف شد و در حال حاضر بخش‌های پزشک عمومی، سی پی آر (احیای قلبی ریوی) - تزریقات و بستری سرپایی فعال است.

میرزایی با اشاره به اینکه در این مرکز به صورت متوسط روزانه 50 تا 100 بیمار ویزیت می‌شود، اظهار داشت: در این مرکز بخشی برای ویزیت تخصصی پیش‌بینی شده که با دریافت مجوزهای لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: بخش ویزیت تخصصی در 4 رشته داخلی، جراحی، زنان و اطفال راه‌اندازی می‌شود که در صورت تحقق این امر مشکل بخش کیاکلا برطرف می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این مراکز تازه ساخت هستند، گفت: تنها مشکل این مراکز نبود رشته‌های تخصصی است که به‌زودی برطرف شود.

به گزارش فارس مرکز 10 تختخوابی شیرگاه با زیربنای یک هزار و 200 متر مربع دارای بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش زنان، داخلی و داروخانه است که با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون ریال در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول