اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توکلی:

موسوی را خائن به ملت می‌دانم / نامزد ریاست جمهوری نمی‌شوم خیال همه راحت

خبرگزاری فارس: نماینده اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی درباره احتمال کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری خود گفت: چنین قصدی ندارم خیال همه راحت باشد و امیدوارم خواب برخی به هم نریزد.

موسوی را خائن به ملت می‌دانم / نامزد ریاست جمهوری نمی‌شوم خیال همه راحت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان احمد توکلی در تریبون آزاد همایش در پاسخ به این پرسش که نقش خود در فتنه 88 توضیح دهید، اظهار کرد: من تلاش داشتم کروبی، موسوی و به میزان کمتر خاتمی که از مسیر دور شده بودند به راه برگردند و در این مسیر تلاش پنهان و آشکار داشتم و آن را از وظایف انقلابی خود می‌دانستم.

وی افزود: اکنون موسوی را فردی خائن به خود و کشور می‌دانم که فرصت بزرگی را از کشور ایران سلب کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه احمدی‌نژاد نیز قانون‌شکن‌ترین رئیس‌ جمهور ایران است، تصریح کرد: مطابق قانون زمانی که رئیس مجلس به دولت اعلام کند که مواد آیین‌نامه تصویبی دولت مغایر قانون است رئیس دولت موظف است به آن ترتیب اثر دهد و در غیر این صورت قانون شکن است.

وی با اشاره به اینکه موارد قانون‌شکنی رئیس‌ جمهور به یکی دو مورد ختم نمی‌شود، تصریح کرد: زمانی احمدی‌نژاد اعلام کرد که فلان قانون را اجرا نمی‌کند که شورای نگهبان به طور رسمی بیانیه داد که حق ندارد قانون شورای نگهبان را اجرا نکند.

توکلی ادامه داد: کار به جایی رسید که وی نامه‌ای به رهبر انقلاب نوشت و گفت که برخی اصول درست اجرا نشده و در نتیجه حقوق من به عنوان رئیس‌ جمهور ضایع می‌شود که جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از مجلس، رئیس‌ جمهور و اساتید حقوق دانشگاه‌ها تشکیل و دعاوی وی بررسی شد تا سپس شورای نگهبان نظر دهد.

وی تاکید کرد: در سال 89 و 90 حدود 18 جلسه‌ برای این موضوع تشکیل و به طور تقریبی تمام ادعاهای وی نفی و جمع‌بندی‌ آنها برای رهبر فرستاده شد، باوجود این موضوع احمدی‌نژاد پس از ختم قضیه طی نامه سرگشاده‌ای به مجلس حمله و تمام ادعاهای قبلی را بار دیگر مطرح کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چرا رهبر انقلاب فرمودند نظر شخصی من به احمدی‌نژاد نزدیک‌تر است، گفت: این شبهه منطقی نیست چرا که رهبر در قیاس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد فرمودند رویکردهای من به آقای احمدی‌نژاد نزدیک است و رهبری بارها نشان داده‌اند که طرفدار رای مردم هستند حتی اگر مخالف نظر ایشان باشد.

توکلی درباره اینکه چرا وزارت کشور اجازه تجمع مسالمت‌آمیز و قانونی به معترضان را نداد در حالی که این موضوع در قانون اساسی پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: معتقدم وزارت وقت کشور در این باره اشتباه کرد، البته نباید این را از نظر دور نگه داریم که مطابق اصل 27 قانون اساسی اجتماعات عمومی آزاد است مگر اینکه مخل نظم عمومی و مبانی اسلام باشد.

وی با بیان اینکه لازم است یک نفر وجود داشته باشد که رعایت این شروط را تشخیص دهد، اضافه کرد: گرچه در تمام دنیا اختیار صدور مجوز با وزارت کشور است اما در این موارد فردی مسئول باید وجود داشته باشد که در این اجتماعات کسی عهده‌دار این مسئله نبود و قانون‌شکنانه رفتار ‌شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا عملکرد مجلس را در دو دوره ریاست احمدی‌نژاد مورد قبول  شما هست یا خیر، تاکید کرد: مشکل ساختاری مجلس ما حزبی نبودن است و این مسئله باعث می‌شود نمایندگان هنگام انتخاب شدن وعده‌های کلان منطقه‌ای به مردم دهند و در نتیجه نگاه کلان و ملی در مجلس ضعیف می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این افراد انسان‌های خوبی باشند زمانی که به مجلس وارد شوند در پی عمل به قول خود می‌روند و رای مناسبی به مسایل کلان مملکت نمی‌دهند و اگر خوب نباشند هم که دیگر امید چندانی به این مسئله نیست.

توکلی در پاسخ به اینکه چرا برخی از سران سپاه به انتخابات ورود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: بخشی از این دخالت مصداق نهی امام نیست، به طور مثال برخی سران و جانبازان سپاه در انتخابات نامزد می‌شوند که مورد احترام مردم هستند و به طور معمول رای آورده و در امور سیاسی نیز مؤثرند.

وی ادامه داد: دخالت نهی شده این است که این افراد کار حزبی کرده و طرفدار گروه خاصی باشند که این کار غیر قانونی نیز هست.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره احتمال کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری خود نیز گفت: چنین قصدی ندارم خیال همه راحت باشد و امیدوارم خواب برخی به هم نریزد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این امکان وجود دارد که رئیس‌جمهور اوضاع کشور را برای ریاست جمهوری مشایی به هم بریزد، گفت: زور وی به این کار نمی‌رسد.

به گزارش فارس، در انتهای مراسم با توجه به استقبال دانشجویان توکلی قول حضور دوباره در اصفهان را به آنها داد و دانشجویان تا دم ماشین وی را همراهی و همچنان سئوال‌های بی‌پایان خود را از وی ‌پرسیدند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول