اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آستارا در مجلس در گفت و گو با فارس خبر داد

تعویض پل مشترک مرزی بین جمهوری آذربایجان و ‌‌ایران در ‌آستارا

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه و راه و شهرسازی به‌زودی طرح تعویض پل مرزی آستارا و جمهوری آذربایجان اجرایی می‌شود.

تعویض پل مشترک مرزی بین جمهوری آذربایجان و ‌‌ایران در ‌آستارا

صفر نعیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به اتمام فاز نخست اسکله آستارا، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته با مسئولان استانی و کشوری فاز نخست اسکله آستارا به‌زودی با حضور مقام‌های کشوری افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام موانع موجود در اتمام این بندر در حال انجام است، افزود: با پایان یافتن فاز نخست بندر چند منظوره آستارا شاهد رشد و توسعه شهرستان در بخش اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان غیور این شهرستان خواهیم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از اجرایی نشدن ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا با توجه به راه‌اندازی اسکله این شهرستان، خواستار توجه ویژه و پیگیری مسئولان کشوری و استانی شد و تصریح کرد: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در آستارا برای مردم بیدار و قدردان این شهرستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بحث منطقه ویژه اقتصادی آستارا باید در اسرع وقت رسیدگی و سریعا این مشکل برطرف شود.

وی یکی از موانع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا را آزاد‌سازی حریم دریا  بیان کرد و گفت: اقدام‌های خوبی در تحقق آزاد‌سازی حریم دریا برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا صورت گرفته که لازم است مسئولان شهرستانی و استانی سریعا موانع و مشکلات پاکسازی حریم دریا را برطرف کنند.

نعیمی با بیان اینکه زمانی تنها پرده‌های تصویب منطقه ویژه اقتصادی آستارا در سطح شهرستان نصب شده بود، خاطرنشان کرد: باید تمام موانع موجود در بحث ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برداشته شود و بنده نیز به نوبه خود با تمام توان و وجودم ایجاد این طرح مهم و حیاتی را دنبال می‌کنم.

وی با اشاره به طرح تعویض پل مشترک مرزی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در مرز شهرستان آستارا گفت: این پل مشترک مرزی به دلیل گذشت زمان مستهلک شده و به همین دلیل با وزارت امور خارجه و راه و شهرسازی و دولت جمهوری آذربایجان هماهنگی و اقدام‌های اولیه انجام گرفته تا هر چه سریع‌تر عملیات طرح تعویض این پل مرزی اجرایی شود.

این نماینده در ادامه از آغاز طرح محوطه‌سازی گمرک آستارا خبر داد و یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات طرح محوطه‌سازی گمرک آستارا در مرحله نخست به وسعت 15 هزار متر مربع با تامین اعتبار آغاز شده است.

انتهای پیام/84001/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول