اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه:

درآمد اتوبوس‌های شهری جوابگوی هزینه‌ها نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه گفت: درآمد اتوبوس‌های شهری جوابگوی هزینه‌ها نیست.

درآمد اتوبوس‌های شهری جوابگوی هزینه‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد غلام‌پور عصر امروز در جلسه شورای شهر بیرجند به ارائه گزارشی از وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر 160 دستگاه اتوبوس در خطوط درون‌شهری بیرجند و حومه فعالیت دارند که از این تعداد 10 دستگاه آماده به کار و 30 تا 35 دستگاه متوقف شده با عمر بالای 10 سال و کمتر است.

غلام‌پور با اشاره به اینکه از این تعداد اتوبوس 46 دستگاه طی دو سال گذشته وارد ناوگان حمل و نقل شهری بیرجند شده‌اند، گفت: متوسط عمر اتوبوس‌ها در شهرستان بیرجند 3.5 سال است که روزانه 90 هزار سفر را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند خدمات قابل قبولی را از این مجموعه ببینند، افزود: وظیفه ماست که مشکلات ناوگان حمل و نقل شهری را که بیشتر با مردم سر و کار دارد و نشان‌دهنده گوشه‌ای از عملکرد شهرداری است، برطرف کنیم.

رئیس سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه به ارائه مشکلات کاری این سازمان پرداخت و گفت: اتوبوس‌های درون‌شهری روزانه 14 ساعت در سطح شهر تردد می‌کنند و هزینه‌هایی مانند هزینه‌های پرسنلی، هزینه‌های جاری و هزینه استهلاک ماشین را دارند که شرایط موجود جوابگوی هزینه‌های ما نیست.

غلام‌پور که با پیشنهاد افزایش نرخ بلیط اتوبوس‌های شهری از 100 تومان به 150 تومان در بخش دولتی و خصوصی به شورا آمده بود، اظهار کرد: وضعیت فعلی اتوبوس‌رانی در بیرجند قابل قبول است و 80 درصد شبکه شهری از ناوگان حمل و نقل بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: بودجه این مجموعه از طریق اعتبارات دولتی، شهرداری و هزینه فروش بلیط تأمین می‌شود که در بخش دولتی از ابتدای سال جاری تاکنون 25 درصد اعتبارات اختصاص پیدا کرده است که همین موضوع ما را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس سازمان اتوبوسرانی بیرجند و حومه با اشاره به اینکه در صورت عدم افزایش نرخ بلیط در بیرجند تا پایان سال با مشکل جدی مواجه می‌شویم، افزود: این سازمان از حدود یک سال و نیم گذشته افزایش نرخی را در ناوگان نداشته است که انتظار می‌رود شورا با افزایش نرخ‌ها موافقت کند.

غلام‌پور گفت: یارانه بلیط سراسر کشور در سال جاری 300 میلیارد تومان تعیین شده است که از این مبلغ 100 میلیارد تومان سهم قطار شهری و 200 میلیارد تومان آن سهم اتوبوس‌رانی است.

وی افزود: از این مبلغ 75 میلیارد تومان به سراسر کشور ابلاغ شده است که سهم شهرستان بیرجند 375 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/69004/ق/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول