اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای خط یک بی‌آرتی مشهد

تردد روزانه 50 دستگاه اتوبوس اطراف حرم مطهر رضوی کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون شهردار مشهد گفت: در حال حاضر در اطراف حرم مطهر رضوی 285 دستگاه اتوبوس از 21 مسیر تردد دارند که با احداث فاز نخست خط یک بی‌آرتی مشهد، تعداد 50 دستگاه اتوبوس از این تعداد کاسته می‌شود.

تردد روزانه 50 دستگاه اتوبوس اطراف حرم مطهر رضوی کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هوشنگ خندان دل ظهر امروز و در مراسم افتتاح خط یک بی‌آرتی مشهد که در سالن همایش پایانه‌های مسافربری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات که در حوزه حمل و نقل عمومی مشهد وجود دارد ترافیک محدوده حرم مطهر و مشکلات ناشی از آن برای سرویس دهی مناسب به این محدوده است.

معاون حمل و نقل شهردار مشهد در ادامه گفت: در حال حاضر در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی تعداد 285 دستگاه اتوبوس از 21 مسیر روزانه تردد دارند که این تعداد اتوبوس به نوعی در بروز مشکلات ترافیکی و گرده خوردن ترافیک در این محدوده نقش بسزایی دارد.

وی در ادامه به شبکه اتوبوسرانی مشهد در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: شبکه اتوبوسرانی مشهد یکی از شبکه‌های بی‌بدیل در حوزه حمل و نقل عمومی کشور است به گونه‌ای که در حال حاضر در شبکه ناوگان اتوبوسرانی مشهد دارای 2 هزار و 200 کیلومتر وسعت است که با 2 هزار و 200 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خدمات ارائه می‌شود.

معاون حمل و نقل شهردار مشهد در ادامه به طولانی بودن برخی از مسیرهای خطوط اتوبوسرانی مشهد اشاره کرد و افزود: برخی از مسیرهای حومه شهر مشهد در حدود 60 کیلومتر است که در این ارتباط و در داخل محدوده شهری نیز تعدادی از مسیرهای اتوبوسرانی دارای 40 کیلومتر وسعت است.

خندان‌دل کاهش زمان انتظار و نیز رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اتوبوسرانی مشهد عنوان کرد و اظهار داشت: سر فاصله زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها در گذشته در حدود 12 تا 20 دقیقه و زمان انتظار مسافران در حدود 10 دقیقه بود که با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها به 10 دقیقه و انتظار مسافران به 5 دقیقه کاهش یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه ناوگان ریلی در حمل و نقل عمومی دارای نقش قابل توجهی است اما در این میان آنچه که باید گفت این است که ناوگان ریلی در حوزه خدمات  انعطاف کمتری دارد و نمی‌توان از آن در تمام بخش‌های شهر استفاده کرد این در حالی است که حوزه اتوبوسرانی دارای انعطاف‌پذیری قابل توجه برای حضور در تمام بخش‌های شهر است.

معاون حمل و نقل شهردار مشهد در ارتباط با خطوط بی‌آرتی مشهد گفت: برای مشهد چهار خط بی‌آرتی در نظر گرفته شده است که در مجموع طول خطوط بی‌آرتی مشهد در حدود 2.8 کیلومتر است.

انتهای پیام/70002 /ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول