اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور مطرح کرد

طرح اطفای حریق جنگل‌ها اعتبار نیاز دارد / علت ‌سیل و خشکسالی ایران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تغییرات اقلیمی عامل سیل، خشکسالی و حریق است که سال به سال نیز در حال افزایش است.

طرح اطفای حریق جنگل‌ها اعتبار نیاز دارد / علت ‌سیل و خشکسالی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پرویز گرشاسبی بعدازظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: طرح اطفای حریق در این راستا پیش‎بینی شده که نیازمند ردیف اعتباری است.

وی بیان داشت: اکنون در حال تهیه نقشه کاهش خطر سیل در ناحیه البرز هستیم که می‎طلبد با نگاه جامع‎تری به این مسئله نگریسته شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور توجه به مسئله تغییر کاربری را نیز مهم خواند و تصریح کرد: عدم رعایت قوانین در حوزه بالادست و ساخت و سازها متاسفانه از موضوعاتی است که وجود دارد و اگر نسبت به آن تدابیری اتخاذ نشود تداوم سیلاب‎ها و تشدید آن خطراتی را در پی خواهد داشت.

گرشاسبی یادآور شد: در حوزه آبخیز شهری نگاه جهان به ساز و کارهای 25 ساله نیست بلکه بالای 100 سال است، لذا رویکردهای بلندمدت در این راستا بسیار مهم است.

وی در خصوص اعتبارات و بودجه تخصیصی به گلستان عنوان کرد: در سال 1382 که سد گلستان مواجه با سیل شد 180 میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار گرفت البته ردیف جدید گرفتن برای طرح‎ها کارساز نیست بلکه تقویت ردیف‎های اعتباری مهمتر است.

رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور متذکر شد: ردیف آبخیز کنترل شهری باید با نگاه ویژه‎ای از سوی استانداران پیگیری شود.

گرشاسبی در پایان اظهار داشت: به جای اینکه به گلستان طرح جامع سیلاب داده شود خوب است که تداوم آن از ماسوله، بهشهر و ماهشهر کل دامنه شمال کشور زیرنظر سیلاب واقع شود تا بتوانیم برایش اعتبار جذب کنیم.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول