اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پول‌های میلیاردی فوتبال را به سیل‌زدگان مازندران و آذربایجان بدهید

خبرگزاری فارس: گردش‌های مالی و صرف هزینه‌های بسیار گزاف در فوتبال به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده است.

پول‌های میلیاردی فوتبال را به سیل‌زدگان مازندران و آذربایجان بدهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از نوشهر بی‌شک تب ورزش پرهیاهو و پرهیجان فوتبال همه جهان را فرا گرفت و همه افراد اعم از پیر و جوان، زن و مرد و کودک و بزرگ را مجذوب خود کرده است.

این رشته ورزشی دیگر مرز نمی‌شناسد و یکه‌تازی کشورهایی همچون برزیل، آرژانتین، اسپانیا و چند کشور صاحب‌نام در فوتبال دیگر فروغ گذشته را ندارد و امروز هر کشوری خود را مدعی صعود به رده‌های بالای در رنکینگ فیفا می‌داند.

گردش‌های مالی و صرف هزینه‌های بسیار گزاف در فوتبال به پدیده‌ای جهانی تبدیل شده است و بنابراین هر باشگاهی در سطح جهان سعی دارد از این طریق با ایجاد امکانات و زیرساخت‌های فوتبالی خود را در فوتبال جهان بنمایاند.

اما آنچه در این بین حائز اهمیت است درآمدزایی باشگاه‌ها برای تامین مخارج و هزینه‌های خود بوده که به این مهم در فوتبال ایران توجه اساسی نشده است و بسیاری از تیم‌ها در ایران توان و قدرت درآمدزایی ندارند و همچنان از بیت‌المال خود را سرپا نگه می‌دارند و این یکی از مشکلات و دردهای فوتبال کشورمان است.

پول‌های میلیاردی که امروزه در فوتبال ما به جیب بازیکنان فوتبال سرازیر می‌شود بیداد می‌کند و این در حالی است که در بسیاری از کشورها باشگاه‌ها خود درآمدزایی کرده و هزینه و مخارج خود را تامین می‌کنند و حتی از کنار آن کمک‌های خیریه نیز انجام می‌دهند.

اما همانطور که مشخص است بیشتر باشگاه‌های ما بر سر جذب بازیکنانی که البته بسیاری از آنها فقط بر روی کاغذ بازیکن فوتبال هستند با یکدیگر کورس گذاشته و در رسانه‌های ورزشی برای یکدیگر کرکری می‌خوانند و رقم‌های میلیاردی را برای جذب آن به اصطلاح فوتبالیست‌ها به رخ هم می‌کشند در حالی‌که رقم‌های میلیاردی را از جیب خود نمی‌پردازند و از بودجه‌های دولتی مایه می‌گذارند.

از سویی دیگر بازیکن فوتبال هر چقدر هم که بازیکن باشد اما باز هم ارزش آن را ندارد که برای جذب آن از پول‌های بیت‌المال هزینه شود.

مگر خون یک فوتبالیست رنگین‌تر از سایر مردم جامعه است که باید پول‌های میلیاردی بیت‌المال به جیب او برود؟ مگر فوتبال چه گلی به سر مردم زده است که باید اینگونه در پول‌های میلیاردی غلطان بزند اما در سوی دیگر کشور مردم زلزله‌زده و سیل‌زده آذربایجان و مازندران که خانه و زندگی و حتی عزیزان خود را از دست دادند باید در رنج و مشقت فراوان آن هم در این سرما در استرس و اضطراب و رنج زندگی کنند.

باشگاه‌هایی که نمی‌توانند و قدرت درآمدزایی شخصی را ندارند، بهتر است درب آن باشگاه را گِل بگیرند و آن را تعطیل کنند تا پول‌های میلیاردی به جای روانه شدن به جیب بازیکنان فوتبال، صرف جبران خسارات زلزله و سیل در آذربایجان و مازندران شود.

صرف آن خانواده‌ای شود که سیل و زلزله همه زندگی و او را درنوردید و هیچ چیزی برای او نگذاشته است.

پول‌های میلیاردی صرف آن خانواده‌ای شود که پدر و مادر آن خانواده پیش فرزندانشان شرمنده نباشند.

این پول‌ها صرف آن دانش‌آموز و دانشجویی شود که سیل و زلزله همه لوازم‌التحریر و وسایل آموزشی او را از بین ببرد.

آیا وجود باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس و ... در این شرایط واجب است یا کمک و جبران خسارات به خانواده‌های آسیب دیده از سیل مازندران و زلزله در آذربایجان؟

مدیران باشگاه‌های دولتی پول‌های میلیاردی را از فوتبالیست‌ها بگیرند و به مردم سیل‌زده و زلزله‌زده مازندران و آذربایجان بدهند.

--------------------------

محمدحسین ملایی‌کندلوسی

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول