اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه روحانیت مبارز هرمزگان

موج ظلم ستیزی در دنیا آثار خون شهداست

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه روحانیت مبارز هرمزگان گفت: موج ظلم ستیزی که در دنیا به راه افتاده است آثار و برکات خون شهداست.

موج ظلم ستیزی در دنیا آثار خون شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، آیت الله قنبر درویشی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای گورزانگ میناب با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: شهدا زنده هستند و همانند زندگان دنیا روزی خود را از خداوند می‌گیرند. توجه به شهدا نیازمند تدبر و فکر است.

درویشی در ادامه با اشاره به وقایع کربلا، بیان داشت: عاشورا با گذشت زمان پر رنگ‌تر و هر چه از آن می‌گذرد ارادت مردم به شهدای کربلا بیشتر می‌شود.

دبیر جامعه روحانیت مبارز هرمزگان به هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اشاره کرد و ادامه داد: در جنگ تحمیلی همه دنیا با هم همدل شدند تا نظام اسلامی ایران را شکست دهند.

درویشی بیان داشت: در دفاع از میهن و کشور جوانان ایران اسلامی مردانه ایستادگی کردند تا به فیض شهادت نائل شدند.

وی همچنین به جنگ‌های 33 روزه لبنان و هشت روزه غزه اشاره کرد و بیان داشت: همه دنیا موفقیت‌های به دست آمده در این جنگ‌ها را به ایرانیان نسبت می‌دهند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز هرمزگان افزود: شهدای این جنگ‌ها را می‌توان فرزندان شهیدان و الگو گرفته شهدای ایران دانست. اگر جنگ و مبارزاتی برای حمایت از دین مبین اسلام در دنیا صورت می‌گیرد آثار و برکات شهادت است.

این کارشناس مذهبی به استقامت مردم غزه در جنگ اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: استقامت آنان ناشی از الگو گیری از مسیر شهداست.

درویشی بیان داشت: هر چه دنیا از عزت امام حسین (ع)، قرآن و پیامبر(ص) نشان می‌دهد از برکت خون شهداست.

دبیر جامعه روحانیت مبارز هرمزگان حرکات ظلم ستیزی در دنیا را آثار خون شهیدان معرفی کرد و بیان داشت:خون شهدای ایران جهان را تکان داده و به مردم دنیا درس بیداری داده است.

وی موج بیداری اسلامی، شناخت، معرفت و آگاهی دنیا را از کارکردهای خون شهدا دانست و اضافه کرد: این تنها آثار دنیوی خون شهید است.

درویشی بسیجیان، پاسداران و ملت ایران را دنباله رو شهدا معرفی کرد و اظهار داشت: اگر ملت مسیر شهدا را طی نمی‌کرد اکنون اسرائیل احساس ناامنی نمی‌کرد و ما در غزه موشک نداشتیم.

وی همچنین با بیان اینکه امام حسین(ع) همه زندگی اش را برای حفظ دین فدا کرد، افزود: آحاد جامعه اسلامی در مقابل مبارزه با ظلم و فساد، دفاع از مظلوم و احیا امر به معروف و نهی از منکر و حفظ ارزش‌های دینی مسئول هستند.

در این مراسم که با حضور خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان و مسئولان محلی برگزار شد از شش نفر از بسیجیان نمونه تجلیل شد.

روستای گورزانگ با چهار هزار نفر جمعیت جزو بخش بندزرک است و شش شهید جنگ تحمیلی و شش شهید هواپیمایی دارد.

انتهای پیام/88004/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول