اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

استقلال در کارها با سرسپردگی به ولایت حاصل می‎شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: استقلال در کارها و برنامه‌ها تنها با سرسپردگی به ولایت حاصل می‎شود و معنای استقلال به جز این امر مفهوم و معنایی ندارد.

استقلال در کارها با سرسپردگی به ولایت حاصل می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در جمع دانشجویان عضو تشکل انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فضای حاکم بر دانشگاه‌ها یک فضای ارزشی و اسلامی شد، این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین و ارزش‌های اسلامی جایگاهی در دانشگاه‌ها نداشت.

وی افزود: امروز در نظام جمهوری اسلامی دانشگاه‌ها در مسیر انبیای الهی و ائمه ‌اطهار(ع) قرار گرفته‌اند و زیر چتر نبوت رسالت خوبی را به خوبی ایفا می‌کنند.

نکونام بر ضرورت ارتقای بینش و بصیرت دانشجویان تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم شاهد رشد و تعالی روزافزون دانشگاه‌ها باشیم باید بکوشیم تا مسیری که در آن حرکت می‌کنیم از مسیر حق منحرف نشود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: وظیفه تشکل‌های دانشجویی چه در قالب کار تشکیلاتی و چه خارج از تشکل و به عنوان یک مسلمان متعهد این است که کمک کنند تا فضای حاکم بر دانشگاه‌ها فضایی سراسر ارزشی و دینی باشد.

این مسئول حرکت در مسیر ولایت‌فقیه را تنها مسیر حق در زمان فعلی دانست و تصریح کرد: ولی‌فقیه جانشین امام عصر(ع) در زمان غیبت است و برهمین اساس همه مسیرها غیر از این مسیر باطل و منحرف است.

وی خاطرنشان کرد: کسب بینش و بصیرت تنها به برکت آموزه‌های دین و قرآن کریم حاصل می‎شود و ضروری است تا با تفکر و تعقل در آیات و روایات دین بر بصیرت خود بیفزاییم.

نکونام با بیان اینکه عقل و وحی مکمل یکدیگر هستند، کمال عقل با وحی حاصل می‎شود و نارسایی عقل در کسب حقیقت با تمسک به وحی برطرف می‎شود.

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به رسالت‌ تشکل انجمن اسلامی مستقل، اذعان داشت: استقلال در کارها و برنامه‌ها تنها با سرسپردگی به ولایت حاصل می‎شود و معنای استقلال به جز این امر مفهوم و معنایی ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با اطاعت محض از خداوند، پالایش روح و روان از گناهان و اتصال به وحی و سرسپردگی به ولایت و استقامت و ثابت قدم بودن در مسیر حق می‎توان رسالت‌های خود را به خوبی ایفا کرد.

انتهای پیام/68004/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول