اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال

سقوط آزاد تیم پاس در کرمانشاه در روز برد الوند رقم خورد

خبرگزاری فارس: در هفته دوازدهم لیگ دسته اول فوتبال جام آزادگان الوند همدان موفق شد حریف مشهدی خود را با یک گل شکست دهد و پاس در کرمانشاه به رتبه پنجم سقوط کرد.

سقوط آزاد تیم پاس در کرمانشاه در روز برد الوند رقم خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم فوتبال الوند که تازه به لیگ دسته اول صعود کرده است فراتر از انتظار تمام اهالی فوتبال نتایج دور از انتظاری را کسب کرده است و خود را به عنوان شگفتی‌ساز لیگ دسته اول معرفی کرده و با پشت سر گذاشتن تمام تیم‌های نامی لیگ دسته اول در گرو الف به بالانشینی خود ادامه می‌دهد.

در هفته گذشته الوند دومین برد پیاپی خود را کسب کرد و تیم قعرنشین داماش ایرانیان را در خانه خود درهم کوبید تا به رتبه دوم جدول گروه الف صعود کند.

الوندی‌ها برای ادامه موفقیت این هفته برابر ابومسلم مشهد در همدان قرار گرفت ابومسلم پرآوازه‌ای که هم از لحاظ قدمت و اینکه زمانی در لیگ برتر بازی می‌کرده است از الوند همدان جلوتر است.

با آغاز بازی با نام‌های هادی اصغری و محمد منصوری که هر کدام سالیان سال در لیگ برتر بازی کرده‌اند در لیست ابومسلم مشهد رقم می‌خورد اما اوضاع این روزهای ابومسلمی که نه سرمربی داشت و نه هنوز تکلیف مالکیت آن مشخص شده است روحیه مناسب در این تیم دیده نمی‌شد.

دو تیم دقایق ابتدایی بازی سعی بر محک زدن یکدیگر داشتن اما هرچه از بازی می‌گذشت این الوندی‌ها بودند که بازی خود را ابومسلم دیکته می‌کردند و میدان‌دار بازی بودن و با پاس دادن‌های مناسب به دروازه ابومسلمی‌ها نزدیک می‌شدند.

در دقیقه 28 بازی این الوند همدان بود که با شوت زیبای سید جمال معصومی از فاصله‌ای دور دروازه حسین هوشیار را فرو ریخت تا فوتبال بار دیگر ثابت کند که نام‌ها نمی‌توانند فوتبال بازی کنند و انگیزه و دوندگی جوانان الوند است که می‌تواند تمام نام‌ها را پشت سر بگذارد.

پس از گل بازیکنان ابومسلم سعی کردند تا به دروازه الوند نزدیک شوند اما بازی منطقی بازیکنان الوند مانع این کار شد.

در دقیقه 32 بازی آرمین طلایی‌منش بازیکن الوند نخستین کارت زرد دیدار را دریافت کرد بازی در نیمه اول با همان تک گل سید جمال معصومی به پایان رسید و دو تیم به رختکن رفتند.

با آغاز نیمه دوم الوند کمی عقب کشید و همین کار باعث شد بازیکنان ابومسلم بازی هجومی‌تری را ارائه دهند و کمی خط دفاع و بازیکنان الوند را آزار دهند اما همین امر موجب شد که الوندها در ضد حمله بارها و بارها صاحب موقعیت شوند که با بی‌دقتی حمید گلزاری‌امجد این موقعیت‌ها به هدر روند.

در دقیقه 47 بازی محمد کوتی از ابومسلم نخستین کارت زرد این تیم را دریافت کرد. دقیقه 54 بازی حمید گلزاری‌امجد یک موقعیت بسیار خوب را برای الوند به بیرون زد تا آه از نهاد هواداران و نیمکت این تیم بلند شود.

نخستین تعویض بازی را ابومسلمی‌ها انجام دادند و در دقیقه 55 احمد مقدسی‌پور را به جای محمد رستمی به میدان فرستادند.

در دقیقه 56 رضا طلایی سرمربی الوند دست به تعویض زد و زننده تک‌گل این دیدار سید جمال معصومی را بیرون کشید و به جای این بازیکن هادی بلوری را به میدان فرستاد.

مرتضی غلامعلی تبار در دقیقه 61 دومین کارت زرد تیم ابومسلم را دریافت کرد در این دقایق ابومسلمی‌ها بیشتر به دروازه الوند فشار وارد می‌کردند اما هیچکدام از موقعیت‌های این تیم آن چنان زهردار نبود تا بتواند چاره‌ساز این تیم شود.

چیزی که در این دقایق بیشتر دیده می‌شد تعویض‌های پی در پی دو تیم بود در دقیقه 65 بازی محمد منصوری بازیکن در پرسپولیس تهران هم سابقه بازی دارد بدون اینکه چیز خاصی از خود در این بازی نشان دهد جای خود را به جواد ضیغمی داد دقیقه 73 مصطفی مهدوی‌کیا از الوند کارت زرد دریافت کرد.

در دقیقه 74 هادی اصغری بازیکن نام آشنای فوتبال ایران از ابومسلم هم تعویض شد و بدون اینکه بتواند موقعیتی خلق کند از زمین بازی خارج شد و به جای او حمید غلامی وارد زمین شد در تیم الوند هم 76 علی‌اصغر عاشوری به جای محسن خدابنده کاپیتان که بسیار خسته بود به میدان آمد.

و نهایتاً حمید گزاری امجد که چند موقعیت خوب را برای الوندی‌ها از دست داده بود تعویض شد و مهدی رفیعی به جای او به میدان آمد تا الوندی این دقایق را هم با حفظ توپ نتیجه را حفظ کنند.

در دقایق پایانی هم اتفاق خاصی روی دو دروازه نیفتاد تا الوند به سومین پیروزی پیاپی خود و به یک قدمی تیم صدرنشین گسترش فولاد تبریز برسد با این سه امتیاز شیرین الوند 25 امتیازی شد و تنها یک امتیاز با تیم صدرنشین و 26 امتیازی گسترش فولاد فاصله دارد.

قضاوت این دیدار بر عهده جمشید دانش‌مهر و کمک‌ها سخاوت سلیمان‌نژاد و قاسم بهاری بود.

اما پاسی‌ها که در این هفته‌ها حال و روز خوشی ندارند و با بد شانسی تمام با روزهای پرفروغ خوب خود فاصله دارند برای جبران شکست تلخ هفته گذشته پا به میدان سخت کرمانشاه گذاشته بودند تا در یک مصاف بسیار سخت به مصاف راهیان این شهر بروند.

وضعیت این دو تیم در صدر جدول و دوئل همدان و کرمانشاه به حساسیت‌های فراوان این بازی افزوده بود از یک طرف کرمانشاهی‌ها میخواستند طلسم نبردن‌های خود برابر تیم همدانی را بشکنند و از طرفی می‌خواستند صدر جدول گروه ب لیگ آزادگان را از همدان بگیرند.

پاسی‌ها هم در آن طرف میدان می‌خواستند باز هم تیم شکست‌ناپذیر در برابر کرمانشاه باشند و شکست تلخ هفته گذشته خود را به فراموشی بسپارند و صدر جدول را همچنان برای خود حفظ کنند.

اما این بار تیم کرمانشاه بود که با حضور پرشور هواداران خود در این شهر فضای سنگینی را برای پاس ایجاد کرده بودند و بعد از زدن توپ به تیرک در دقیقه 38 بازی کاپیتان راهیان کرمانشاه فرشاد سالاروند دروازه جلیل احمدی و پاسی‌ها را فرو ریخت و پاسی‌ها هر کار کردند نتواستند این گل را جبران کنند زدن گل به تیمی که تنها چهار گل از 12 بازی خورده است و بهترین خط دفاع این گروه را از آن خود کرده اند کاری بود که از دست بازیکنان پاس برنیامد.

این باخت راهیان کرمانشاه را به صدر جدول رساند و باعث شد پاس در جدول رده‌بندی پنج پله سقوط کند و به واقع هرچه تا این جای لیگ بافته بود پنبه شود.

دو شکست متوالی وضع پاس را که تنها و تنها از لیگ دسته اول قهرمانی و لیگ برتر را میخواهد قرمز کرد پاس با این باخت 21 امتیازی ماند و از صدر جدول به رتبه پنجم لیگ دسته اول سقوط کرد.

قضاوت این دیدار بر عهده محمدرضا اکبریان و کمک‌ها بابک عباسقلی‌زاده و محسن سلطانی بود.

نتایج پاس و الوند همدان در هفته دوازدهم لیگ دسته اول:

برنامه و اسامی داوران پاس و الوند همدان در لیگ دسته اول:

 

* الوند همدان یک – ابومسلم مشهد صفر

ورزشگاه قدس همدان ساعت 14:15

* راهیان کرمانشاه یک  – پاس همدان صفر

ورزشگاه آزادی کرمانشاه ساعت 14

انتهای پیام/2499/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول