اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر:

16 هزار معلول در استان بوشهر شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی ‌بوشهر گفت: در حال حاضر 16 هزار معلول در حوزه توانبخشی در سطح استان ‌شناسایی شده‌اند.

16 هزار معلول در استان بوشهر شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، مسعود ابراهیمی عصر امروز در جلسه کمیته مناسب‌سازی بهزیستی شهرستان دشتی که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد گفت: اکثر بانک‌ها و بعضی از ادارات برای معلولان مناسب‌سازی نشده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر افزود: با توجه به گزارش‌های کارشناسان بهزیستی شیب‌هایی که برای معلولان باید احداث شود استاندارد آن 6 درصد است اما شیب‌های احداثی در بعضی از بانک‌ها بیش از 20 درصد است که یک انسان سالم هم نمی‌تواند از آن سمت به راحتی بالا رود.

وی ازشهردارخورموج انتقاد کرد و یادآور شد: کارشناس ما به شهرداری خورموج مراجعه کرده اما شهردار حتی 10 دقیقه وقت نداده است و ما به شورا مراجعه کردیم و بنا بود که جلسه‌ای گرفته شود و خبری از جلسه هم نشد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 16 هزار معلول در حوزه توانبخشی در سطح استان بوشهر شناسایی شده‌اند و با توجه به فعالیت توانبخشی شهرستان دشتی معلولان را دقیق شناسایی کرده‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: سهم شهرستان دشتی بیش از 4 هزار و 750 نفر است که رتبه سوم در سطح استان بوشهر را دارد.

فرماندار دشتی نیز فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای افراد معلول و کم توان جسمی و حرکتی و دسترسی آنان به امکانات رفاهی و شهری را مورد تاکید قرارداد.

سید علی هاشمی، مسئولین ادارات شهرستان را به همراه کارشناسان بهزیستی مامور کرد تا با مراجعه به تمام ادارات به ویژه بانک‌ها برای مناسب سازی و رفع این مشکل اقدام و در جلسه شورای ادار‌ی شهرستان گزارش کنند.

هاشمی گفت: محیط‌های شهری فضای زندگی روزمره شهروندان است و باید این محیط‌ها پذیرش تمام افراد جامعه به ویژه معلولان داشته باشد.

وی از همه دستگاه‌های اداری شهرستان خواست برای مناسب سازی محیط برای معلولان و جانبازان تلاش کنند.

انتهای پیام/66001 /ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول