اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه قم عنوان کرد

استقبال مردم قم از ویژه برنامه‌های هفته بسیج/ 600 عنوان برنامه در قم اجرا شد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه قم از برگزاری 600 برنامه در هفته بسیج در قم خبر داد و گفت: حضور بسیجیان و عموم مردم قم در ویژه ‌برنامه‌های هفته بسیج امسال چشمگیر بود.

استقبال مردم قم از ویژه برنامه‌های هفته بسیج/ 600 عنوان برنامه در قم اجرا شد

احمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در قم با اشاره به تقارن هفته بسیج امسال با ایام محرم و عاشورا ابراز کرد: در سال جاری همه برنامه‌های مربوط به هفته بسیج با این حال و هوا برگزار شدند.

وی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته بسیج در قم از شهریورماه و در قالب 9 کمیته تخصصی به منظور برنامه‌ریزی و تدارک ویژه برنامه‌ها تشکیل شد، افزود: برخی از برنامه‌ها پیش از شروع هفته بسیج و بقیه نیز در طول این هفته برگزار شدند ضمن اینکه برگزاری چند برنامه شاخص استانی نیز در روزهای بعد از هفته بسیج انجام شد.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه قم خاطرنشان کرد: شعار محوری هفته بسیج در سال جاری «بسیج، امتداد عاشورا» بود زیرا فرهنگ این نهاد با فرهنگ و تفکر اباعبدالله(ع) عجین شده و رهبر معظم انقلاب نیز بسیج را حرکتی از دل مردم برای مردم دانسته‌اند.

وی ادامه داد: هر روز از هفته بسیج امسال با توجه به ایام محرم به نام یکی از اهل بیت(ع) و فرزندان امام حسین(ع) نام‌گذاری شد ضمن اینکه روز آخر این هفته که مصادف با یازدهم محرم بود به نام «حضرت زینب کبری(س) الگوی زنان بسیجی» نام‌گذاری شد.

حسینی با بیان اینکه حدود 600 عنوان برنامه در قالب 18 سرفصل در قم به مناسبت هفته بسیج اجرا شد، عنوان داشت: دیدار ستاد مرکزی بزرگداشت هفته بسیج با مراجع تقلید و علما به منظور استفاده از رهنمودهای آنان، برگزاری همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌های مقاومت، برگزاری همایش توجیهی رؤسای هیئت‌های مذهبی و مداحان استان و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اعزام گروه‌های درمانی به مناطق محروم از جمله برنامه‌های هفته بسیج در سال جاری بوده است.

معاون فرهنگی سپاه علی بن ابیطالب(ع) از افتتاح 22 پروژه عمرانی و ورزشی در هفته بسیج در قم خبر داد و افزود: برگزاری چهار نمایشگاه به منظور ارائه توانمندی‌های بسیج به مردم در نقاط مختلف شهر، ویزیت رایگان عموم مردم، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، حضور بسیجیان در نماز جمعه، تجمع عظیم بسیجیان در روز عاشورا و همایش زینبیون با شرکت بانوان عاشورایی به منظور خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) از دیگر برنامه‌هایی بود که طی هفته بسیج در قم برگزار شد.

وی گفت: در روزهای پایانی هفته بسیج حرکت دسته عزاداری هیئت ثارالله نیروهای مسلح قم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت دفتر مقام معظم رهبری و همایش اساتید بسیجی هم با حضور گسترده بسیجیان برگزار شد.

حسینی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های هفته بسیج در قم بود، اظهار کرد: مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و نیز نشست‌های بصیرتی و توجیهی به منظور تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌هایی بودند که با موفقیت در هفته بسیج امسال برگزار شدند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته بسیج سپاه قم در ارتباط با میزان موفقیت برنامه‌های این هفته در قم گفت: می‌توان گفت تا حد زیادی به اهداف در نظر گرفته شده دست یافته‌ایم و شاهد این سخن نیز حضور و استقبال گسترده بسیجیان و عموم مردم در برنامه‌هایی که طی این هفته و پس از آن برگزار شدند است.

وی تاکید کرد: بسیج همان فرهنگ عاشوراست و نمی‌توان آن را در قالب یک نهاد یا سازمان محدود کرد زیرا بسیج در واقع یک تفکر است که برگرفته از دین و مذهب و فرهنگ حسینی بوده و به فرموده مقام معظم رهبری هر کس که برای اقتدار نظام اسلامی فعالیت می‌کند یک بسیجی خواهد بود.

انتهای پیام/78004/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول