اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین دوره صورت می‌گیرد

برگزاری مسابقات مدیحه‌سرایی در همایش نکوداشت محتشم

خبرگزاری فارس: دبیر چهارمین همایش «بر خوان غم» ویژه نکوداشت محتشم کاشانی مرثیه‌سرای نام‌آوازه ایرانی از برگزاری مسابقات مدیحه‌سرایی به عنوان یکی از برنامه‌های این همایش خبر داد.

برگزاری مسابقات مدیحه‌سرایی در همایش نکوداشت محتشم

مینا تجلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این همایش نکوداشت به مدت چهار هفته در روزهای جمعه با چهار موضوع برگزار می‌شود که علاوه بر اجرای مسابقات مدیحه‌سرایی برپایی کارگاه‌های هنر و نقاشی با محوریت دوازده‌بند در مقطع هنرستان‌ها و برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر مسابقات از جمله برنامه‌های این همایش به شمار می‌رود.

وی هدف از برگزاری این نکوداشت را شناخت هر چه بهتر پدر مرثیه‌سرای ایران و معرفی بیشتر این شاعر گرانقدر به همگان عنوان کرد.

دبیر چهارمین همایش «بر خوان غم» با تشریح گزارشی از برنامه‌های برگزار شده در سه همایش نکوداشت محتشم در سال‌های گذشته بیان داشت: برگزاری این نکوداشت به صورت متوالی گامی ارزنده و مؤثر در راستای معرفی و شناسایی محتشم کاشانی، نام‌آورترین شاعر مدیحه‌سرای شیعه و تبیین جایگاه شعری‌اش است.

تجلیلیان با اشاره به سرودن 12 بند در ذکر مصائب امام حسین(ع) در روز عاشورا توسط محتشم کاشانی ابراز داشت: محتشم با سرودن این ترکیب‌بند برای اولین بار سبک جدیدی در سرودن اشعار مذهبی به وجود آورد و برای همیشه ماندگار و جاودانه شد.

وی همچنین در مورد عطرافشانی و غبارروبی مرقد محتشم با گلاب ناب کاشان نیز عنوان کرد: این مراسم و آئین برای چهارمین سال متوالی است که به صورت ثابت و مستمر برگزار می‌شود.

کمال‌الدین علی محتشم‌کاشانی شاعر ایرانی در آغاز سده ده هجری و هم‌دوره با پادشاهی شاه طهماسب صفوی دارای لقب شمس‌الشعرا است که با شغل بزازی و شَعربافی تمام عمر خود را در کاشان سپری کرده است.

انتهای پیام/2406/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول