اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

مجالس عزای امام حسین (ع) در جیرفت باشکوه برگزار شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: اقامه عزای امام حسین(ع) در شهرستان جیرفت با شکوه و عظمت برگزار شد.

مجالس عزای امام حسین (ع) در جیرفت باشکوه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام سوگواری و شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار داشت: اقامه عزای امام حسین(ع) در شهرستان جیرفت با شکوه و عظمت برگزار شد.

وی با تشکر از همکاری هیئت‌های مذهبی، اداره تبلیغات اسلامی، شهرداری و نیروی انتظامی این شهرستان که مراسم را با کمترین مشکل برگزار کردند و تمام کسانی که نقشی در برگزاری این عزاداری‌ها داشتند، افزود: مراسم عزاداری ایام محرم در سال جاری نسبت به سال گذشته نقاط قوت بالاتری داشت و مواردی که نیاز به تذکر داشت، بسیار کمتر بود.

عسکری خواستار برگزاری نشستی در راستای بررسی نقاط قوت و ضعف این آیین توسط مسئولان برگزار کننده شد و تصریح کرد: امیدواریم با این اقدام نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود و در سال آینده با کار بهتر و قوی‌تر و اهداف و آرمان‌های بلند‌تر، کار‌ها بسیار پر‌شورتر و باعظمت‌تر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز 10 آذر ماه مصادف با سالروز شهادت سید حسین مدرس سیاست‌مدار متدینی است که با وجود همه فشارها دست از سیاست و دیانت برنداشت و شعار سیاست ما عین دیانت ماست از ایشان به یادگار ماند، البته این شعار ریشه در نهضت امام حسین(ع) دارد و از آنجا نشأت گرفته است.

امام جمعه جیرفت گفت: امام حسین‌(ع) یک سیاست‌مدار و یک مدیر متدین به تمام معنا بود و در روز عاشورا نه تنها نماز واجبشان ترک نشد، بلکه نماز اول وقت ایشان هم از دست نرفت و در روز عاشورا نه تنها امام حسین (ع) کار حرام انجام نداد، بلکه فعل مکروهی انجام نشد و برای انتقال پیکر حضرت علی اکبر از جوانان بنی‌هاشم کمک می‌گیرد تا فعل مکروه زیر پیکر فرزند رفتن پدر را انجام ندهند.

عسکری اذعان داشت: شهید مدرس هم اهل سیاست و هم اهل تدین بود چرا که درس‌آموخته مکتب امام حسین(ع) است، ایشان پس از مسمومیت به نماز ایستاد و پس از نماز وی را در سن 69 سالگی به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه مردم داستان شهادت این اسوه‌های صبر را مطالعه کنند، افزود: سه‌شنبه سالروز شهادت امام سجاد(ع) اسوه صبر، استقامت و بندگی است، امام سجاد(ع) و حضرت زینب‌(س) نقش کلیدی در به ثمر رسیدن شهادت امام حسین‌(ع) و نهضت عاشورا داشتند، اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب‌(س) نبودند، تبریک گفتن بنی‌امیه و شادی آن‌ها باقی می‌ماند، اما امام سجاد(ع) شام را و حضرت زینب (س) کوفه را منقلب کرد.

انتهای پیام/80002/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول