اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم در جلسه شورای اداری-1:

مجالس عزای امام حسین(ع) از شائبه‌های سیاسی به دور باشد

خبرگزاری فارس:‌ استاندار قم گفت: مجالس عزای امام حسین(ع) نباید به محل فعالیت انتخاباتی و تامین اهداف سیاسی و حزبی تبدیل شود و مسئولان هیئت‌های مذهبی توجه داشته باشند که محیط مجالس از این شائبه‌های سیاسی به دور باشد.

مجالس عزای امام حسین(ع) از شائبه‌های سیاسی به دور باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور شنبه شب در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، فرارسیدن ماه محرم ماه شعور، معرف و بصیرت را تسلیت گفت و با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: همه عزت، افتخار و سربلندی نظام از آموزه‌های تاریخی نهضت کربلا است.
وی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین و حضور خیل عظیم زائران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بیان داشت: ستاد تسهیلات زائران در این ایام باید فعالیت داشته و با برنامه‌ریزی و سازماندهی مناسب در خدمتگزاری به زائران تمام امکانات استان را به کار گیرد.
استاندار قم بیان داشت: مدیریت ترافیک درون شهری به ویژه هسته مرکزی شهر و مبادی ورودی مسئله مهمی است که همه ساله مردم ما را با مشکل مواجه می‌کند، این ترافیک موجب اذیت و آزار زائران، مسافران و مجاوران است و با حضور فعال نیروی انتظامی و عوامل بسیج و با مدیریت صحیح می‌توان شاهد ترافیک روان‌تری باشیم.
وی افزود: از ناجا و راهنمایی و رانندگی می‌خواهم که نسبت به این مسئله توجه بیشتری داشته و از دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی نیز می‌خواهیم که همکاری لازم را داشته باشند.
موسی‌پور تاکید کرد: در مجالس عزای اباعبدالله علاوه بر تجلی شور، عشق، دلدادگی و محبت به اهل بیت باید شاهد افزایش بصیرت و معرفت عزاداران و آشنایی با اهداف و پیام‌های انسان سازی قیام عاشورا باشیم.
وی بیان داشت:‌ در این مراسم‌ها باید مسائل روز دنیای اسلام، بیداری اسلامی، مسائل مربوط به کشورهای مختلف اسلامی، توطئه‌های عظیمی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال شکل گیری است، برای مردم تبیین شود و خطبا و وعاظ باید به این مسائل بپردازند.
استاندار قم خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی هم نسبت به این مسئله باید توجه ویژه داشته باشد و شعارها، مداحی‌ها و سینه‌زدن‌ها به گونه‌ای متحول و متاثر از بیداری عظیم اسلامی باشد.
وی با بیان اینکه رعایت نظافت و پاکیزگی در مجالس عزاداری، محیط‌های شهری، محیط‌های پیرامونی حسینیه‌ها و... از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: رعایت مسائل ایمنی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گاهی اوقات سهل انگاری و بی توجهی ممکن است فاجعه‌ای به بار بیاورد و از همین رو هیئت‌های مذهبی باید وسائل ایمنی لازم را در اختیار داشته باشند.
موسی‌پور همچنین بر پرهیز هیئت‌های مذهبی از حرکات تفرقه انگیز که موجب جدایی صفوف مسلمین می‌شود، تاکید کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی و عزاداران اباعبدالله باید به فرائض دینی، نماز و امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند.
وی افزود: قیام اباعبدالله برای امر به معروف و نهی از منکر بود و در جلسات عزاداری این فریضه باید زنده بوده و عزادار اباعبدالله به فرائض ارزشمند دینی مزین باشد.
استاندار قم تاکید کرد: ستادهای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید در دستگاه‌های اجرایی فعال باشند و مدیران باید نظارت لازم را داشته باشند.
وی بیان داشت: در این زمینه ضوابط اجرایی ابلاغ شده است و گزارش اقدامات صورت گرفته باید به معاونت سیاسی استانداری ارائه شود.
موسی‌پور خاطرنشان کرد: مجالس عزای امام حسین نباید به محل فعالیت انتخاباتی و تامین اهداف سیاسی و حزبی تبدیل شود و مسئولان هیئت‌های مذهبی توجه داشته باشند که محیط مجالس از این شائبه‌های سیاسی به دور باشد.
وی گفت:‌ چهره دلنشین از قیام اباعبدالله نباید خدای ناکرده با برخی اقدامات ناپسند و مسائلی که موجب وهن این قیام است آلوده شود.
استاندار قم در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به برگزاری طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 90 گفت: از جمله مسائلی که ذکر آن لازم است تقدیر و تشکل از کسانی است که در عملیات سنگین گسترده و مهم سرشماری شرکت کردند.
وی افزود: این کار با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و همه مدیران در شرایط بد آب و هوایی انجام شد و مردم شریف استان هم همکاری خوبی داشتند.
موسی‌پور با اشاره به نتایج سرشماری تصریح کرد: استان قم دارای 319 هزار و 655 خانوار با جمعیت یک میلیون و 142 هزار نفر برآورد شده است که 51 درصد جمعیت را مردان و 49 درصد را زنان تشکیل می‌دهند و همچنین 95.7 درصد جمعیت استان قم شهری و 4.3 درصد جمعیت روستایی است.
وی در ادامه با اشاره به مسئله اشتغالزایی اضافه کرد: از نکات مهمی که امسال به عنوان رویکرد اصلی در برنامه‌های استان قرار دارد اشتغالزایی است و استان متعهد شده است که نسبت به ایجاد 35 هزار شغل اقدام کند که تاکنون نسبت به 24 هزار شغل اقدام شده است.
استاندار قم تاکید کرد: از همه دستگاه‌هایی که در زمینه اشتغالزایی تعهد دارند می‌خواهم که با جدیت به این مسئله توجه داشته و بانک‌ها نیز حمایت لازم را از طرح‌های اشتغالزا داشته باشند.
وی به وضعیت مسکن در استان اشاره کرد و گفت: تا پایان سال 10 هزار واحد مسکونی را آماده بهره‌برداری و واگذاری خواهیم کرد و در روستاها نیز پیشرفت خوبی در پروژه‌های مسکن مهر مشاهده می‌شود و برای چندمین بار مسکن مهر استان رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول