اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودسر:

شهید مدرس از تقسیم ایران بین اجانب جلوگیری کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودسر گفت: شهید مدرس در مقابل استبداد ایستاد و اجازه نداد ایران بین اجانب تقسیم شود.

شهید مدرس از تقسیم ایران بین اجانب جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام محمدحسین تقی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر امام حسین (ع) را با هدف احیای امر به معروف و نهی از منکر نامید و اظهار کرد: این امر نشان دهنده اهمیت  فریضه بزرگ الهی امر به معروف و نهی از منکر است و باید تمام مومنان برای جلوگیری از فساد در جامعه به آن عمل کنند.

وی به بایسته‌های عزاداران حسینی پرداخت و گفت: عزاداری باید با همان وضع سنتی و مرثیه‌خوانی و روضه‌خوانی باشد و از آلوده شدن عزاداری به ابزار و آلات نامناسب دوری شود و اینکه بانیان عزاداری و هیئت‌ها و دسته‌های سوگواری اخلاص را فراموش نکنند و برای آنها عزاداری مهم باشد.

خطیب جمعه رودسر، خطبا را از ارکان عزاداری نامید و تصریح کرد: باید عزاداری با حضور خطیبی عالم و توانمند اقامه شود و خطبا بکوشند مستدل و مطالعه کرده و سپس مطالب دینی را بیان کنند که با استناد به آیات و روایات همراه باشد و از خواب‌محوری پرهیز شود.

وی تبیین اصل حادثه عاشورا و پرداختن به انگیزه، مبانی و اهداف سالار شهیدان را مورد تاکید خطبا قرار داد و گفت: مردم باید معرفت روشن‌تری از این نهضت الهی داشته باشند.

تقی‌زاده با بیان اینکه سخنرانان معارف ولایی که بر محبت اهل بیت در بین مردم می‌افزاید را بیان کنند تا ارتباط عاطفی مردم و اهل بیت بیشتر شود، خاطرنشان کرد: خطبا باید معارفی را بیان کنند که موجب افزایش ایمان و معرفت مردم باشند و آیات را بر مردم بخوانند و روایات عترت را مورد استناد قرار دهند و حرف تحویل مردم ندهند و آنچه سازندگی دارد، قرآن و عترت است.

وی از مداحان خواست تا روضه‌های مستند بخوانند و به کتاب‌های مانند نفس‌المهموم و مقتل‌الحسین و لهوف استناد کنند و مداحان فضائل و مناقب اهل بیت را بگویند اما غلوّ در شان اهل بیت نیست.

امام جمعه رودسر در ادامه به سالروز شهادت فقیه مبارز شهید آیت‌الله سید حسن مدرس و روز مجلس اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مدرس علوم دینی را در اصفهان، سامرا و نجف در محضر بزرگانی مانند آیت‌الله میرزای شیرازی تا درجه اجتهاد فرا گرفت و به اصفهان بازگشت و با تدریس فقه و اصول و نیز نهضت مشروطه وارد سیاست شد.

وی شهید مدرس را یکی از پنج نفر علمای منتخب برای دوره دوم قانون‌گذاری مجلس از اصفهان به مجلس دانست و تصریح کرد: شهید مدرس در دوره سوم از طرف مردم تهران به نمایندگی انتخاب شد و از چهره‌های سرشناس کمیته دفاع ملی برای جلوگیری از پیشرفت روسیه تزاری بود که با امضای قرارداد 1919 وثوق‌الدوله به مخالفت برخاست و با این قرارداد ننگین به شدت مخالفت کرد و اجازه نداد ایران بین اجانب تقسیم شود.

تقی‌زاده به مناسبت روز مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مجلس باید با وضع به هنگام قانون خوب، نظارت درست، حضور سیاسی در کشور و جهان و برخورداری از سلامت همه‌جانبه زنده و سالم باشد.

وی سالروز شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک خان جنگلی که از افتخارات مردم شجاع و انقلابی و گیلانیان ولایت‌مدار است را گرامی نگه داشت.

خطیب جمعه رودسر به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در 12 آذر ماه 1358 خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) فرمودند قانون اساسی، اساس مملکت ما و اساس اسلام است.

وی در ادامه 16 آذر روز دانشجو و شهادت دانشجویان مبارز و انقلابی علیه آمریکای جنایتکار و حکومت ستم‌شاهی را گرامی نگه داشت و یادآور شد: 16 آذر الگوی مناسب استکبار ستیزی برای دانشجویان است.

اوت‌های پیام/2300/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول