اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایانه‌های خراسان شمالی خبر داد

اجرای ایمن سازی 32 مدرسه در حاشیه راه‌های خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پایانه‌ها و حمل و نقل خراسان شمالی ایمن سازی 32 مدرسه حاشیه راه‌های استان را از برنامه‌های در حال اجرای این اداره کل عنوان کرد.

اجرای ایمن سازی 32 مدرسه در حاشیه راه‌های خراسان شمالی

سعید سبحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: از این تعداد 18 مدرسه در قالب ایمن سازی فیزیکی و 14 آموزشگاه در قالب ایمن سازی آموزشی حاشیه راه‌ها در حال انجام است.

وی همچنین از ایمن سازی فیزیکی هشت مدرسه حاشیه راه‌های این استان طی هفته‌های اخیر خبر داد.

سبحانی ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها را شامل اجرای طرح‌های آشکارسازی مدارس، آرام سازی فیزیکی ترافیک در محل مدارس با استفاده از علائم افقی و عمودی، ارائه آموزش‌های نحوه تردد از جاده و آموزش علائم راهنمایی و رانندگی اعلام کرد.

به گفته وی، هشدارهای ایمنی و نحوه بهره‌گیری از امکانات موجود در سطح جاده‌ها و همچنین توزیع بسته‌های آموزشی شامل دفتر ایمنی، پیک ایمنی، کوله ایمنی، لوح فشرده آموزشی و ... از دیگر طرح‌های ایمن سازی مدارس خراسان شمالی به شمار می‌رود.

مدیرکل پایانه‌ها و حمل و نقل خراسان شمالی کاهش شمار تصادفات و تلفات دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، افزایش فرهنگ ایمنی در مدارس، آشنایی دانش آموزان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین آشنایی دانش آموزان با محیط‌هایی که در آمد و شد هستند، از اهداف اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها است.

وی در بخش دیگری از نصب بنرهای ایمنی و هشداری در محورهای پر حادثه و اصلی خراسان شمالی خبر داد.

سبحانی اظهار کرد: بر همین اساس بالغ بر 15 بنر ایمنی و هشداری در محورهای حادثه ساز استان نصب تا هشدارهای لازم به رانندگان برای جلوگیری از تصادفات ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه محورهای خراسان شمالی و به ویژه محور بجنورد به جنگل گلستان بیشترین تردد مسافران و زائران را دارد، تصریح کرد: برای افزایش دقت رانندگان در پیشگیری از حوادث جاده‌ای، گشت‌های نظارتی ایمنی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان نیز فعال است.

مدیرکل پایانه‌ها و حمل و نقل خراسان شمالی همچنین به ثبت افزون بر 34 میلیون تردد وسائط نقلیه در محورهای این استان طی امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 14 درصد رشد دارد، گفت: 15 درصد از این ترددها مربوط به وسائط نقلیه سنگین بوده که بیشترین تردد در محور بجنورد – شیروان ثبت شده است.

سبحانی خاطرنشان کرد: میزان تردد وسائط نقلیه در محورهای این استان در 28 محور خراسان شمالی توسط تردد شمارها، شمارش شده است.

به گزارش فارس، خراسان شمالی در مسیر قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

انتهای پیام/63002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول