اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

امروز مسئولیت مجلس سنگین‌تر از گذشته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: امروز مسئولیت مجلس شورای اسلامی سنگین‌تر از گذشته است.

امروز مسئولیت مجلس سنگین‌تر از گذشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: مجلس در دهه پیشرفت و عدالت باید الزامات قانونی تحقق این مهم را فراهم آورد.

وی افزود: دهم آذر سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس از چهره‌های درخشان جامعه روحانیت شیعه است که شاگرد میرزای بزرگ شیرازی در سامرا بود.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی آیت‌الله مدرس ابراز داشت: وی یکی از پنج مجتهدی بود که بر اسلامیت قوانین مجلس شورای ملی نظارت داشت.

به گفته ایمانی، آیت‌الله مدرس بارها با اظهار نظرهای اصولی خود و پافشاری بر موضوعی، کشور را نجات داد و دست استعمارگران انگلیس و روسیه را از منافع ایران کوتاه کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: روز شهادت آیت‌الله مدرس روز مجلس است که علاوه بر تصویب قوانین و نظارت بر حسن اجرای آنها وظایف دیگری نیز بر عهده دارد.

ایمانی بیان کرد: مجلس با تصویب قوانین کارساز باید مشکلات اقتصادی کشور و مسائل معیشتی مردم را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس عصاره فضائل و حاصل الله‌اکبرهای مردم است و نمایندگان مجلس باید مانند مدرس مسائل را خوب درک کنند، به موقع تصمیم بگیرند و بر تصمیم‌های خود مردانه بایستند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 16 آذر روز دانشجو اضافه کرد: در عرصه جنگ نرم اساتید و دانشجویان به عنوان فرماندهان لایق قرارگاه دفاع فرهنگی باید حرف اول را در مبارزه با استیلای فرهنگ و اعتقادات غربی بزنند.

نماینده ولی فقیه در فارس در فراز دیگری از سخنان خود بیان کرد: اسرائیل زمانی با چراغ سبز استکبار وارد جنگ با غزه شد گمان نمی‌کرد تا عمق 85 کیلومتری مورد حمله موشک قرار گیرد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در مقابل حزب‌الله لبنان 33 روز، در جنگ اول با مردم غزه 22 روز و این بار تنها یک هفته دوام آورد.

ایمانی ابراز داشت: از روز سوم و چهارم این رژیم صهیونیستی بود که تقاضای آتش‌بس داشت و اگر جنگ را ادامه داد با این امید بود که امتیازاتی بگیرد.

وی اضافه کرد: امروز اسرائیل تعیین‌کننده صلح و جنگ در منطقه نیست و حامیان وی نیز پی برده‌اند که که این رژیم نمی‌تواند ژاندارم آنها در منطقه باشد.

ایمانی همچنین گفت: سران کشورهای منطقه بدانند که نه تنها ملت‌های آنها می‌خواهند در کنار اسرائیل نباشند بلکه مایلند در صف مقابل این رژیم غاصب قرار گیرند.

وی با بیان اینکه پیروز جنگ غزه ایران اسلامی است، گفت: هر کجا مسلمان مظلومی باشد ایران در کنار او است و جمهوری اسلامی خط مقاومت منطقه را نگاه می‌دارد.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول