اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زیراب در سوادکوه:

مجلس مهم‌ترین مظهر مردم‌سالاری دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زیراب در شهرستان سوادکوه با اشاره به شهادت شهید مدرس و روز مجلس گفت: مجلس مهمترین مظهر مردم‌سالاری دینی است.

مجلس مهم‌ترین مظهر مردم‌سالاری دینی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، حجت‌الاسلام محمد زمان رضایی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زیراب با اشاره به صفت اخلاص برای مؤمنین و اولیا گفت: به قول امام صادق (ع) ستایش و نکوهش در نزد فرد خالص یکسان است.

امام جمعه زیراب با اشاره به روز مجلس و شخصیت شهید مدرس گفت: شهید مدرس از شاگردان بزرگانی چون آیت‌الله میرزای‌شیرازی صاحب فتوای تحریم تنباکو بود.

وی به اهمیت مجلس شورای اسلامی در نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کشور در مجلس شورای اسلامی است.

وی مجلس را چراغ هدایت دولت و ملت و همچنین پایگاه اساسی نظام و زمینه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم‌گیری‌ها و مظهر اراده ملی توصیف کرد و گفت: از نظر مقام معظم رهبری، مجلس، مهم‌ترین مظهر مردم‌سالاری دینی است.

رضایی به روز بیمه و ارزش بیمه درمانی اشاره و خاطر نشان کرد: بیمه درمانی زمینه‌ساز برقراری عدالت اجتماعی است.

خطیب جمعه زیراب، یکپارچه‌سازی بیمه‌های درمانی را از مهم‌ترین چالش‌های درمانی کشور دانست و افزود: مشکلات یکپارچه‌سازی بیمه‌ها را می‌توان در ابعاد سیاست‌گذاری، قوانین و مقررات، ساختار سازمانی و تامین منابع مالی پیگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد نظام هماهنگ اطلاعات بزرگ‌ترین زیرساختی است که به منظور یکپارچه‌سازی بیمه‌های درمانی در کشور به منظور اصلاح نظام بیمه درمانی، ضرورت دارد.

*نمایندگان مردم در مجلس به استمرار راه شهدا همت کنند

حجت‌الاسلام احمد قربانی امام جمعه پل سفید در شهرستان سوادکوه نیز با اشاره به صفات متقین و لزوم مواظبت از نفس در برابر هواهای نفسانی اشاره کرد و گفت: آموزه‌های دینی راهکار اصلی دستیابی به سعادت و دوری از ارزش‌های دینی و قرآنی موجب شقاوت است.

امام جمعه پل سفید به شهادت شهید مدرس و روز مجلس اشاره کرد و یادآور شد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به استمرار راه شهدا همت کنند.

وی بیماری ایدز را از بلایای زمینی دانست و خاطر نشان کرد: اجرای دستور دینی مانعی بر سر راه ناهنجاری‌های مختلف است.

قربانی به شهادت میرزا کوچک خان و دفاع از کشور در برابر هجوم بیگانگان اشاره کرد و گفت: در مقاطع مختلف تاریخی ستارگان فروزانی در آسمان ایران اسلامی درخشیدند.

خطیب جمعه پل سفید به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مردم با اعتبار روحانیت به مبارزه با رژیم پهلوی روی آوردند.

انتهای پیام/86015/آ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول