اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

مجلس تجلی‌گاه عزت ملی است

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه کازرون گفت: مجلس تجلی‌گاه عزت ملی و تأمین کننده منافع مردم است بنابراین باید سالم، زنده و پویا باشد.

مجلس تجلی‌گاه عزت ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت عالم مبارز و مجاهد شهید آیت‌الله سید حسن مدرس در سخنانی اظهار داشت: شهید مدرس به خاطر ایستادگی در برابر ظلم و استبداد و نیز ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری که داشت نامش در تمام اعصار در تاریخ ملت ایران جاودانه می‌درخشد.

وی افزود: بنا به فرموده امام راحل (ره) که مجلس قاعده نظام و مظهر اراده و حاکمیت مردم است بنابراین مجلسیان همواره باید مدافع منافع و عزت مردم باشند و به چیز دیگری فکر نکنند.

امام جمعه کازرون در ادامه سالم، زنده و پویا بودن مجلس را دو مقوله اصلی آن برشمرد و گفت: امروزه مجلس وظیفه دارد با مشورت اهل خبره و کارشناسان خلاهای قانونی کشور را کشف و با تصویب قوانین خوب زندگی را بر مردم آسان کند.

خرسند نظارت قوی مجلس بر اجرای قانون و نیز داشتن نشاط، همراه با تحرک و زنده بودن در تصویب قوانین را از وظایف اصلی مجلسیان عنوان کرد.

به گفته وی موضع‌گیری به موقع در فضای کشور و مسائل جهان و داشتن بصیرت به مسائل روز از شاخصه‌های دیگر یک مجلس پویا و زنده است.

خطیب نماز جمعه کازرون، دوری از ریخت و پاش‌ها، ارتباط مستمر با مردم و ساده‌زیستی را از خصایص یک مجلس سالم بیان کرد و ادامه داد: نمایندگان نباید به مسائل مالی ورود پیدا کنند و واسطه‌ای میان آن شوند.

خرسند، گرفتار شدن نمایندگان به مسائل مالی و قطع ارتباط با مردم را آفتی برای مجلسیان عنوان کرد و افزود: برخی کاندیداهای مجلس و نامزدها به مجلس با یک دید دنیوی نگاه کرده و آن را یک غنیمت برای خودشان تلقی می‌کنند.

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنانش 16 آذر روز دانشجو را گرامی داشت و تصریح کرد: دانشجویان قشر برگزیده کشور هستند بنابراین همواره باید در راستای پیشرفت علمی، سیاسی و نیز عمق‌بخشی به اندیشه‌های دینی و ایمانی حرکت کنند.

خرسند از مسئولان دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی خواست به پوشش اسلامی دانشجویان دختر دقت بیشتری داشته و عرف هر شهری را در نظر گیرند.

وی در پایان جداسازی دانشجویان دختر و پسر و نیز توجه به بومی‌سازی دانشجویان دختر را از وزارت علوم و ستاد انقلاب فرهنگی خواستار شد.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول