اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

روزی که نمایندگان رو به مال دنیا آورند باید فاتحه مجلس را خواند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس گفت: اگر نمایندگان به دنیا روی آورند آن روز باید فاتحه مجلس ما را خواند.

روزی که نمایندگان رو به مال دنیا آورند باید فاتحه مجلس را خواند

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه دنا ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و دوری از گناه عنوان کرد: تقوا حقی است که خداوند بر شما دارد پس از تقوا در برابر عذاب الهی کمک بخواهید.

خطیب جمعه دنا افزود: انسان‌ها از نظر اعتقاد و باورهای دینی در یک درجه نیستند برخی دارای ایمانی سست و ضعیف هستند و برخی ایمانی محکم و استوار دارند و عده ای با هر بادی می‌لرزند چون ایمانشان سست است.

قاسم‌زاده با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: کسانی که دارای ایمان ثابت و پایدار هستند اگر آنها را بارها و بارها بکشند و دوباره زنده کنند ایمانشان تغییر نخواهد کرد.

وی این همه دروغ و کلک و پارتی‌بازی را برای رسیدن به دنیا دانست و افزود: راحت حق دیگران را غصب می‌کنیم لذا ایمان این عده فصلی است ایام خاصی حسینی هستند، عده‌ای که ایمانشان فصلی و مقطعی است امیدی به رحمت خدا نداشته باشند.

مسئول شورای فرهنگ عمومی دنا یادآور شد: گروهی بر اثر مشکلات دینشان را از دست می‌دهند یا بر اثر به خطر افتادن پست و مقام خود پشت پا به همه چیز می‌زنند، این‌ها ایمانی ضعیف دارند و جزو حزب باد هستند.

وی تصریح کرد: دینداری ما زمانی ارزش دارد که ثابت و پایدار باشد نه مقطعی و برای زمانی خاص لذا کسانی که ایمان در دلشان مستقر و ثابت نیست بعد از مدتی ایمان از درون آن‌ها بیرون می‌رود.

امام جمعه دنا به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: شما را بر حذر می‌دارم از دنیا زیرا دنیا جایگاهی است برای کوچ کردن نه برای ماندن، شیرینی دنیا برای دشمنان خداست و تلخی آن برای دوستان خداست.

قاسم‌زاده با توجه به شهادت سید حسن مدرس و روز مجلس خاطرنشان کرد: سید حسن مدرس بارها به تبعید و زندان رفت و در مقابل حکومت رضاخان ایستاد و خاری بود در چشم رضاخان و ایادی آن‌ها لذا وی را تبعید و به شهادت رساندند.  

وی تاکید کرد: مدرس از حق و حقوق مردم کوتاه نیامد لازم است که نمایندگان مجلس نیز بر حق و حقوق مردم پافشاری کنند اگر نمایندگان به دنیا روی آورند آن روز باید فاتحه مجلس ما را خواند.

امام جمعه دنا روز 16 آذر را روز نماد ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار دانست و گفت: شانزدهم آذر، ریشه در مبارزه دیرپای دانشجویان متعهد علیه سلطه استکباری آمریکا داشته و این نشانگر آن است که دانشجویان فهیم در دوران ستمشاهی از هیچ تلاش و مجاهدتی فروگذار نکرده‌اند.

وی به روز معلولان اشاره و تاکید کرد: روز معلولان ارتقای رشد اذهان عمومی در برابر معلولان است، علل و عوامل معلولیت برای مردم باید روشن شود و مردم در جریان خدمات دولت به این قشر قرار بگیرند.

انتهای پیام/82004/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول