اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان اعلام کرد

مخالفت دیوان عدالت اداری با تعطیلی پنجشنبه‌ها

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان شایعه‌های مطرح شده درباره تعطیلی پنجشنبه ادارات و سازمان‌ها از آذرماه را رد کرد و گفت: اخیرا دیوان عدالت اداری کشور مخالفت خود را با تعطیلی پنجشنبه‌ها اعلام کرده است.

مخالفت دیوان عدالت اداری با تعطیلی پنجشنبه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به دنبال تصویب و اعمال تعطیلی شهر اصفهان در روزهای پنجشنبه به دلیل آلودگی هوا، در هفته‌های اخیر برخی سایت‌ها و پایگاه‌های خبری در خوزستان از اجرای همین طرح در استان از آذرماه خبر داده و اقدام به نظرسنجی‌های مختلف در این خصوص کردند اما سید جعفر حجازی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان در جمع خبرنگاران، آب پاکی را بر دست همه ریخت و گفت: پنجشنبه‌ها تعطیل نیست.

وی اظهارداشت: تعطیلی برخی استان‌ها امکان‌پذیر نیست و باید به صورت کشوری با وحدت رویه و به صورت سراسری این طرح به اجرا درآید.

حجازی خاطرنشان کرد: طبق قانون، کارکنان موظف به 44 ساعت کار در هفته هستند و در صورتی که طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اجرا شود نیاز دارد که ساعت کاری این روز در طول هفته تقسیم شود.

استاندار خوزستان افزود: در صورت اتخاذ تصمیم به تعطیل کردن روزهای پنجشنبه در اداره‌های دولتی ساعت کاری از 6 و 45 دقیقه صبح تا 15 و 15 دقیقه ادامه خواهد یافت که در این صورت دستگاه‌ها موظف به تامین ناهار کارکنان خواهند بود و با توجه به شرایط نامناسب بودجه‌ای ادارات، این طرح عملا غیر ممکن است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم اداره‌های دولتی در پرداخت اضافه کاری و دیگر هزینه‌های رفاهی کارکنان خود با مشکل زیادی مواجه شده‌اند پس عملا امکان تامین ناهار را هم ندارند.

حجازی در عین حال اظهار داشت: تفویض برخی اختیارات از سوی دولت به استان‌ها درباره موضوعات و مسائل‌‌ همان استان است و برای موضوعی مانند تعطیل کردن روزهای پنجشنبه، باید به صورت کشوری و سراسری تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/2247/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول