اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کسب 10 مدال طلا و نقره جهانی توسط پژوهشگر سیستانی

خبرگزاری فارس: یکی از پژوهشگران موفق جنوب شرق کشور تاکنون توانسته بیش از 10 مدال طلا و نقره جهانی را در کارنامه خود ثبت کند.

کسب 10 مدال طلا و نقره جهانی توسط پژوهشگر سیستانی

سید محسن کالوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زمینه موفقیت‌های علمی و پژوهشی‌اش اظهار داشت: تاکنون موفق شده‌ام بیش از 10 مدال طلا و نقره جهانی و ارائه بیش از 40 مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی، تألیف، ترجمه، تدوین، گردآوری و چاپ بیش از 10 جلد کتاب و بیش از 15 اختراع و ابتکار به ثبت رسیده را در کارنامه خود داشته باشم.

وی افزود: اینجانب به همراه مهلا رضایی یکی دیگر از جوانان پژوهشگر موفق استان در مسابقات بین‌المللی اختراعات و ابتکارات 2012 موفق به کسب جایزه ویژه IFIA برای بهترین ایده در مسابقات اروپا برای طرح تجاری اختراع «ساخت ترکیب نانویی مقاوم و طرح اختلاط نانویی با دوام بالا بتن در برابر خوردگی» و مدال طلای مسابقات بین‌المللی اختراعات و ابتکارات کرواسی 2012 شده‌ایم.

این پژوهشگر موفق ادامه داد: این طرح توسط اینجانب و مهلا رضایی به شماره 71382 در تاریخ 19 مهرماه سال 90 در اداره‌کل مالکیت‌های صنعتی و شرکت‌های اداره‌کل اختراعات به ثبت رسیده است.

کالوندی بیان کرد: از مزایای طرح مذکور، ساخت بتن‌های مقاوم در برابر خوردگی و یون کلر و با مقاومت بالا است که در ساخت ساختمان‌ها در کنار سواحل و دریا حائز اهمیت است.

وی گفت: در مسابقات بین‌المللی اختراعات و ابتکارات که در تاریخ یکم تا چهارم نوامبر (هفته اول آبان 1391) در شهر نورنبرگ آلمان برگزار شد، اینجانب موفق به کسب کاپ جایزه ویژه و دیپلم افتخار برای اختراع «میراگر آلومینیومی جاری شونده» که به نام‌های «سید محسن کالوندی، محمدعلی ایرندگانی، کامبیز نرماشیری» به ثبت رسیده است، نائل شدم.

کالوندی افزود: این اختراع نوعی مستهلک کننده نیروی زلزله در سازه‌های فولادی می‌باشد که باعث کاهش تخریب در سازه می‌شود.

این پژوهشگر بیان داشت: حدود 700 اختراع در مسابقات امسال مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

این جوان موفق به دیگر موفقیت‌ها و جوایز بین‌المللی‌اش اشاره کرد و گفت: کسب مدال نقره مسابقات بین‌المللی اختراعات مالزی 2009 در کلاس D با عنوان «روش جدید مقاوم سازی نیروگاه‌های هسته‌ای و مجاری مدفون در برابر زلزله»، کسب مدال نقره مسابقات بین‌المللی اختراعات و ابتکارات ژنو سوئیس 2010 در کلاس D با عنوان «ساخت بتن با مقاومت بالا به وسیله طراحی منحنی جدید دانه‌بندی»، کسب مدال طلا مسابقات بین‌المللی اختراعات، ابتکارات و نوآوری علمی ورشو لهستان 2010، کسب مدال نقره مسابقات بین‌المللی اختراعات، ابتکارات و نوآوری علمی ورشو لهستان 2010، کسب مدال طلا مسابقات بین‌المللی اختراعات، ابتکارات و نوآوری علمی ژنو سوئیس 2011، کسب مدال نقره مسابقات بین‌المللی اختراعات، ابتکارات و نوآوری علمی ژنو سوئیس 2012 و کسب جایزه ویژه مرکز علمی، تکنولوژی هنگ کنگ برای طرح تجاری اختراع ساخت ترکیب نانویی مقاوم و طرح اختلاط نانویی با دوام بالا در برابر یون کلر و خوردگی 2012 از جمله این موفقیت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که امسال به ابتکار رهبر فرزانه انقلاب به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی نام گرفته است، اینجانب برای تحقق هدف و زکات کارهای علمی و پژوهشی خود اختراعات شخصی‌ام را به مسابقات نبردم و اختراعات (طرح مشترک برای فعال کردن جوانان در این عرصه علمی) را برای دفاع به این سری از مسابقات بردم.

انتهای پیام/75003/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول