اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

استعدادهای نخبگان باید به توانایی اقتصادی تبدیل شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: استعدادها و قابلیت‌های نخبگان جامعه باید به طور ملموس و عینی به توانایی اقتصادی تبدیل شود.

استعدادهای نخبگان باید به توانایی اقتصادی تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در نشست صمیمی با جمعی از نخبگان جوان استان، اتصال و ارتباط جامعه نخبگان با اهالی تولید و صنعت را مورد تاکید قرار داد و افزود: سازمان‌های اجرایی متولی امور تولید باید نقطه این اتصال باشند و نیازمندی‌های بخش صنعت و تولید را برای نخبگان تعریف کنند.

وی با اشاره به نقش محوری بنیاد نخبگان در ایجاد این ارتباط خاطرنشان کرد: دستیابی به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله خودکفایی در تولید محصولات مختلف بدون ارتباط نخبگان با بخش تولید و فراهم شدن شرایط مناسب برای بروز و ظهور استعدادهای نخبگان میسر نیست.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مسئول باید راهنمایی‌های لازم برای ارتباط با صنعت را به نخبگان ارائه کنند، افزود: در این زمینه باید از مباحث کلی و کلان پرهیز کرده و راهکارهای عملی و اجرایی ارائه شود و نخبگان جوان ما نیز تفاوت این دو را می‌دانند.

استاندار آذربایجان‌شرقی نقش موثر شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ارتباط بین بخش‌های پژوهشی و اجرایی اظهار داشت: در این زمینه توفیقات زیادی به دست آمده اما در مقایسه با آن چیزی که پیش رو داریم کارهای بیشتری باید صورت گیرد.

وی تشکیل معاونت علمی ریاست جمهوری و برگزاری جشنواره‌های پژوهشی از جمله جشنواره علم تا عمل را در تسریع ارتباط بین نخبگان و سیستم اجرایی موثر دانست و افزود: نهادهایی که در ارتباط با اداره امور نخبگان ایجاد شده نقش موثری هم از جهت تشکیلاتی و هم تشکیل گروه‌های پژوهشی و ایجاد ارتباط بین نخبگان و دستگاه‌های اجرایی داشته است.

علیرضابیگی با اشاره به کسب رتبه برتر جشنواره علم تا عمل توسط تیم آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این موفقیت مهم و خوشحال‌کننده است اما ارضاکننده نیست و زمانی ما را قانع می‌کند که نتیجه این موفقیت‌ها را به طور عینی و عملی در زندگی مردم مشاهده کنیم.

وی از تلاش‌های مسئولان بنیاد نخبگان استان و اداره کل آموزش و پژوهش استانداری و همکاری و مشارکت نخبگان، مخترعان و مبتکران جوان برای کسب رتبه ممتاز در جشنواره ملی علم تا عمل قدردانی کرد.

در این جلسه همچنین خسرو دباغ صادقپور مبتکر و صاحب طرح برتر جشنواره ملی علم تا عمل، خانم دلجوان سرپرست مرکز نخبگان شهید فهمیده و کامران رحمتی شادآباد مخترع جوان به نمایندگی از نخبگان حاضر نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص مسائل و مشکلات نخبگان استان مطرح کردند.

از جمله مطالب مطرح شده می‌توان به این موارد اشاره کرد:

در اولویت قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات، عدم شناخت صنایع با شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان، مشکل راه‌اندازی کارگاه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل عدم توان مالی کافی، تامین تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، نیاز به معرفی محصولات قابل صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارج از کشور، ایجاد تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان جهت دریافت زمین از شهرک‌های صنعتی، تعریف جدی و عملی اولویت‌های پژوهشی سازمان‌ها، تعامل بیشتر نهادهای نخبه‌پرور با یکدیگر، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مختلف با محوریت حمایت از نخبگان، نقش‌آفرینی نخبگان در تصمیم‌گیری‌های مربوط به حوزه نخبگان.

در ادامه رسول رضایی رئیس بنیاد نخبگان استان، بهنام امیریان مشاور امور جوانان استاندار، محمدجعفر عظمایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و محمدعلی عسگری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان درباره مطالب مطرح شده توضیحاتی بیان کردند.

میکاییل جمال‌پور مشاور استاندار هم با ارائه گزارشی از حضور طرح‌های پژوهشی استان در جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، از کسب چهار رتبه برتر این جشنواره توسط نخبگان استان خبر داد. 

انتهای پیام/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول