اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز خبر داد

تاسیس و راه‌اندازی فرهنگسرای جوانان و نخبگان در تبریز

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از تاسیس و راه‌اندازی فرهنگسرای جوانان و نخبگان توسط شهرداری تبریز خبر داد.

تاسیس و راه‌اندازی فرهنگسرای جوانان و نخبگان در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ناصر وحیدی‌مهر در جلسه مشترک با معاون امور ورزش و جوانان سازمان ورزش و جوانان استان و مشاور امور جوانان معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در سخنانی وظیفه اصلی شهرداری و متولیان بخش فرهنگی، اجتماعی و علمی استان را حمایت از جوانان و نخبگان در حوزه‌های مختلف برشمرد و در این راستا برای صدور انقلاب فکری و فرهنگی کشور و شهرمان تبریز خواستار همکاری همه ادارات و ارگان‌های مرتبط شد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر در حمایت مادی و معنوی از چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی و نیز بسترسازی برای موفقیت‌های جوانان و نخبگان خاطرنشان کرد: نخبگان و فرهیختگان به عنوان ذخایر آینده کشور و سفیران عزت و افتخار ملی نیازمند بالاترین امکانات و حمایت‌ها هستند که شهرداری تبریز تنها در یک سال گذشته  اقدامات قابل توجهی از جمله پشتیبانی مادی و معنوی قابل توجه از نخبگان علمی و مدال‌آوران صاحب نام جهانی در حوزه‌های علمی، ورزشی و هنری انجام داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد این معاونت در ایجاد، توسعه و افزایش فضاهای فرهنگی در نقاط مختلف شهر افزود: شهرداری تبریز علاوه بر استمرار چنین حمایت‌های مادی و معنوی از جوانان و نخبگان تمام حوزه‌ها، مراکزی را تحت عنوان فرهنگسرای جوانان و نخبگان در سال‌جاری تاسیس و راه‌اندازی خواهد کرد.

وحیدی‌مهر همچنین با اشاره به اینکه در یک سال گذشته در حمایت از افکار و اندیشه‌های نخبگان و جوانان در  نخستین گام یکی از نام‌آوران مخترع تبریزی را به عنوان مشاور امور جوانان انتخاب کرده است، گفت: استفاده از ایده و خلاقیت‌های مشاوران جوان، به طور حتم در بهبود روند مدیریت شهری تاثیرگذار است.

وی افزود: مشکل اصلی ما در حل مسائل جوانان این است که امور جوانان، مشکلات آنها، بحران‌ها و پاسخ به سوءتفاهمات مربوط به این نسل متولی معینی ندارد و عملکرد سازمان ورزش و جوانان بیش از  آنکه که مربوط به اساس موضوعات جوانان باشد، متعلق به ورزش جوانان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جوانان می‌توانند در عرصه‌های مختلف بدرخشند همچنانکه در هشت سال دفاع مقدس شایستگی جوانان ایرانی را به نمایش گذاشتند.

وحیدی‌مهر با تاکید بر اینکه نباید به مسائل جوانان بی‌اعتنا باشیم، افزود: توجه به امور جوانان تکلیف اداری و سازمانی نیست بلکه همه در تحقق این امر مهم تکلیف دارند و باید همکاری و مشارکت کنند.

معاون امور ورزش و جوانان سازمان ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در حوزه جوانان خواستار اختصاص فضاهایی فرهنگی در سطح شهر به فرهنگسرای جوانان شد و افزود: شهرداری دیگر یک نهاد خدماتی صرف نبوده و انتظارات شهروندان از شهرداری‌ها در حوزه فعالیت‌های گسترده فرهنگی به صورت برجسته نمایان است.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول