اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌ جمهوری:

جزو 5 کشور برتر در توسعه منابع انسانی در جهان هستیم

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری گفت: در توسعه منابع انسانی جزو پنج کشور برتر در سطح جهان هستیم و در توسعه کمی و کیفی نیز با فاصله‌ای اندک نسبت به انگلستان، جایگاه نهم را داریم.

جزو 5 کشور برتر در توسعه منابع انسانی در جهان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید سرکار در جلسه ستاد نانو استان فارس که در استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: استان فارس دارای پتانسیل‌های بالایی در ابعاد مختلف تولید و ترویج علم و دانش است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری ابراز داشت: با تدوین و امضای سند راهبردی فارس در حوزه نانو، پیش‌بینی شده است که این استان در آینده نزدیک به یکی از سه ‌استان برتر کشور در حوزه نانو تبدیل شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور گفت: امروز در ابعاد مختلف ایران جزو 10 کشور برتر جهان است و این روند صعودی همچنان ادامه دارد.

سرکار اضافه کرد: در توسعه منابع انسانی جزو پنج کشور برتر در سطح جهان هستیم و در توسعه کمی و کیفی نیز با فاصله‌ای اندک نسبت به انگلستان، جایگاه نهم را داریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: بی‌تردید اگر در حرکت به دیگران تکیه داشته باشیم این امکان وجود دارد که در نقطه‌ای ما را رها کرده و پشتمان خالی شود اما امروز ایران در حوزه نانوفناوری به هیچ کس وابسته نیست.

وی ادامه داد: از شش سال قبل تولید تجهیزات مورد نیاز در کشور آغاز شد و امروز حدود 37 قطعه مورد نیاز توسط شرکت‌‌های مختلف دانش‌بنیان تولید می‌شود که در این زمینه به صادرات نیز رسیده‌ایم.

سرکار با اشاره به موفقیت کشور و نخبگان در تولید مقاله خاطرنشان کرد: ایران تنها 18 درصد از مقالات خود را با مشارکت دیگر کشورها تولید کرده حال آنکه این درصد در  کشوری مانند عربستان 90 درصد است و انگلستان 59 و در فرانسه 62 درصد مقالات این حوزه با مشارکت دیگران تدوین می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این آمار نشان می‌دهد که ایران اسلامی آنچه را در این زمینه کسب کرده با اتکا به توان داخلی بوده  و وابستگی به دیگر کشورها ندارد.

سرکار در پایان گفت: با توجه به تلاش استانداری و استاندار فارس و همراهی خوب دستگاه‌های مختلف در این استان، آینده‌ای درخشان را برای فارس در حوزه نانوفناوری پیش‌بینی می‌کنم.

انتهای پیام/2448/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول