اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان:

خوزستان در فقر اول نیست / رفع محرومیت خوزستان با استفاده از بخش صنعت

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: خوزستان در میان استان‌های کشور در رتبه نخست داشتن تعداد فقیر قرار ندارد.

خوزستان در فقر اول نیست / رفع محرومیت خوزستان با استفاده از بخش صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی‌محمد ذوالفقاری شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: از کار افتادگی، بیماری سرپرست خانوار و زندان بودن سرپرست خانوار و ... از مهم‌ترین مشکلات مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان است.

وی افزود: از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد، 270 هزار نفر یتیم، حدود یک و نیم میلیون سالمند و بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار هستند که در یک میلیون و 700 هزار خانوار معادل چهار میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

وی درباره خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این خدمات با نیاز مددجویان متناسب‌سازی و برای پاسخگویی بیشتر به نیازمندان نیز یکی از مهم‌ترین بحث‌ها حضور مددجو تحت حمایت کمیته است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: به محض تامین نیازهای اساسی مددجو از حمایت کمیته خارج می‌شود و فرصت حمایت برای مددجویان دیگری فراهم می‌شود.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: خوزستان از نظر محرومیت مشکلاتی دارد اما توانمندی‌های این استان نیز بسیار است و مسئولان باید با استفاده از بخش صنعت و توانمندی‌های خوزستان مشکلات محرومیت این منطقه را رفع کنیم.

وی درباره بسته‌های خدماتی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد بسته‌های خدمات خود را متناسب با نیاز مددجویان طراحی می‌کند و اصلی‌ترین این بسته‌ها اکنون در حوزه درمان، اشتغال، جهیزیه، مسکن، معیشت، مشاوره حقوقی و نیازهای فرهنگی است؛ همچنین بسته‌های خدماتی شامل کمک به بهداشت محیط، کمک به ساخت سرویس بهداشتی، آموزش بهداشت و... است.

ذوالفقاری افزود: بیش از 600 هزار حامی در سال گذشته حدود 640 میلیارد تومان به یتیمان خوزستان کمک کردند و امسال نیز در بحث توسعه مشارکت‌های حامیان در مدیریت اقتصادی خانواده، اجرای طرح شفا برای حامی‌یابی بیماران صعب‌العلاج، حامی‌یابی برای زنان مطلقه و... فعال هستند.

انتهای پیام/2247/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول