اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تحقق 44 درصدی اشتغال در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با گذشت هشت ماه از سال تنها 44 درصد از تعهدات اشتغالزایی توسط دستگاه‌های دولتی در استان اردبیل عملیاتی شده است.

تحقق 44 درصدی اشتغال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: این در حالی است که باید در مقطع کنونی تعهدات ما به 70 درصد می‌رسید تا پاسخگوی نیازهای جامعه به اشتغال و کارآفرینی بیشتر بودیم.

این مسئول با قدردانی از تلاش مدیران بانکی در پرداخت تسهیلات، گفت: ما در موقعیت ویژه قرار داریم که باید پیچ تاریخی حاضر را سپری کنیم و در این گذر واحدهای تولیدی و صنعتی ما در افزایش تولید و کارآمدی به تسهیلات بانکی و همچنین حمایت‌های جدی مسئولان و کارگزاران نیاز دارند.

استاندار اردبیل بیان داشت: در باز‌دیدی که در روزهای گذشته از واحدهای تولیدی داشتیم متوجه شدیم آنها در تامین مواد اولیه به مشکلاتی برخورد کردند که اگر تسهیلات مورد نیاز تزریق نشود ادامه تولید، اشتغال و کارآفرینی آنها با مشکل مواجه می‌شود.

نیکزاد از تمام مدیران بانکی خواست در پرداخت تسهیلات زیر 10 میلیون تومان از متقاضیان تنها یک ضامن درخواست کنند تا زمینه برای پرداخت تسهیلات و استفاده از این ظرفیت فراهم آید.

وی بیان کرد: با پرداخت رقمی محدود در حدود 5 میلیون تومان می‌توان از طریق مشاغل خانگی ایجاد اشتغال کرد که این حرکت نیاز به حمایت جدی بانک‌ها دارد.

استاندار اردبیل افزود: بنگاه‌های زود بازده و همچنین تولیدکنندگان استان خارج از قواره و قاعده حمایتی گذشته در مقطع کنونی نیاز جدی به حمایت بانکی دارند که همه باید دلسوزانه در این حوزه ورود پیدا کنیم و اجازه دهیم تولیدکنندگان ما از فرصت پیش آمده برای جهش اشتغال و کارآفرینی جدی استفاده کنند.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه امروز در کنار فشارها و تهدیدهای متعدد استکبار جهانی، برخی مشکلات داخلی نیز دامنگیر واحدهای تولیدی و کارآفرینی شده است، افزود: در این مقطع دشمن نه تنها دست از شیطنت‌های خود بر نمی‌دارد بلکه علنی کارشکنی‌های خود را بیان می‌کند تا بتواند برای مردم این نظام و مسئولان و همچنین عموم مردم مشکل ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان گفت: در این اوضاع و احوال وظیفه ماست که با تلاشی پیگیرانه در حوزه تولید و اشتغال تسهیل ایجاد کنیم و بستری مطلوب‌تر را با همراهی بانک‌ها و مدیران اجرایی فراهم کنیم تا با رفع موانع بتوانیم به اهداف‌مان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/62001/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول