اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات گلستان:

تولید آبزیان در گلستان نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات گلستان گفت:‌ تولید انواع آبزیان در استان به صورت یک فعالیت کاملاً ارگانیک انجام می‌شود و می‎تواند نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان داشته باشد.

تولید آبزیان در گلستان نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی از افزایش 35 درصدی تولید انواع ماهیان گرمابی، سردآبی و میگو در گلستان خبر داد و اظهار داشت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی پیش‎بینی می‎شود حدود 17 هزار تن انواع ماهیان گرمابی، سردآبی و میگو از مزارع استان گلستان برداشت شود.

این مسئول با مقایسه میزان تولید شیلات استان نسبت به سال گذشته تصریح کرد: میزان تولید آبزیان شیلات گلستان در سال گذشته حدود 12 هزار و 500 تن بوده که این میزان در سال‌جاری به حدود 17 هزار تن می‎رسد.

پاسندی با اشاره به علل افزایش تولید آبزیان در استان گفت: آبگیری به موقع آب‎بندان‎ها و استخرهای پرورش ماهی، بارش خوب نزولات آسمانی و همچنین شرایط اقلیمی مناسب استان و رهاسازی بچه ماهی در اوزان بالاتر موجب افزایش تولید شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد یک اقتصاد مقاومتی در کشور، تولید انواع آبزیان در استان به صورت یک فعالیت کاملاً ارگانیک انجام می‎شود و می‎تواند نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان داشته باشد.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: دولت امسال اعتبارات و تسهیلات بانکی خوبی در اختیار تولیدکنندگان بخش کشاورزی قرار داده که تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان می‎توانند برای تکمیل مزارع پرورش ماهی، اصلاح و مرمت مزارع، هزینه جاری و همچنین با اخذ مجوز و احداث مزارع از این تسهیلات استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه به ازای هر هکتار 100 میلیون ریال تسهیلات بانکی به پرورش‎‌دهندگان ماهی پرداخت می‎شود متذکر شد: این تسهیلات با بازپرداخت طولانی‌ مدت و با کارمزد هفت درصدی پرداخت می‎شود.

پاسندی با بیان آمادگی اداره کل شیلات گلستان برای ارائه کمک‎های فنی و کارشناسی به علاقمندان آبزی‎پروری در استان، از آنان خواست از این تسهیلات استفاده کنند و زمینه را برای تولید هرچه بیشتر در استان فراهم کنند. 

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول