اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

کرمانشاه الگوی زندگی مسالمت‌آمیز در ایران

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: کرمانشاه به‌عنوان الگوی زندگی مسالمت‌آمیز در ایران به ثبت می‌رسد.

کرمانشاه الگوی زندگی مسالمت‌آمیز در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه‌، سید‌سعید حیدری‌طیب در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کرمانشاه به گزارشی از عملکرد خود پرداخت و اظهار کرد: در راستای وظایف نظارتی خود به‌عنوان نماینده مردم کرمانشاه طی این زمان از وزرای نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت‌، معدن و تجارت سئوالاتی مطرح کرده‌ام. 

وی افزود: عدم پرداخت مطالبات‌، عدم اجرای بیمه تکمیلی بازنشستگان، کاهش سلامت و... از وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص محدود شدن اقلام صادراتی از وزیر صنعت، معدن و تجارت سئوال کردم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به طرح‌هایی که به مجلس ارائه کرده است، گفت: طرح یک فوریتی ریزگردها با تذکر به رئیس‌جمهور در راستای اختصاص بودجه هزار میلیارد تومانی به این طرح با شش ماده به مجلس ارائه کردم.

وی طرح دومش را تثبیت بهای خدمات عمومی دانست و گفت: در این طرح تمام دستگاه‌های اجرایی زمانی موظف به گرفتن وجوهی هستند که مجوز قانونی از جانب دولت داشته باشد.

حیدری‌طیب از پی‌گیری‌هایی خارج از مجلس خود به پی‌گیری پالایشگاه آناهیتا و اجرای تونل روانسر اشاره کرد و افزود: طرح توجیهی پالایشگاه آناهیتا با ظرفیت 15 هزار بشکه با کمک دیگر نمایندگان استان در حال پی‌گیری است و این پالایشگاه به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد، البته ما نباید به مردم دروغ بگوییم؛ با توجه به شرایط اقتصادی موانعی بر سر راه وجود دارد، اما همه ما در تلاشیم که این پروژه به سرانجام برسد.

وی گفت: خط لوله اتیلن غرب مصوبه سال 84 نیز از دیگر مواردی است که مصرانه پی‌گیر آن هستیم که قرار است ظرف چهار ماه آینده این خط لوله به‌عنوان تامین‌کننده مواد ‌اولیه پتروشیمی و بزرگ‌ترین خط لوله غرب به کرمانشاه بیاید.

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت اظهار کرد: کارهایی نیز در راستای صنایع پایین دستی پتروشیمی انجام شده که نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد و باید استان نیز در این راستا حمایت کند.

وی در ادامه به پژوهشکده نفت در دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: دستور تاسیس این پژوهشکده از وزیر نفت گرفته شد.

حیدری‌طیب افزود: در راستای توسعه فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه اقداماتی صورت گرفته است که دستور توسعه این فرودگاه با اعتبار 37 میلیارد تومان برای روکشی، دوبانده کردن، قرنطینه کردن و... نیز گرفته شده است.

وی اظهار کرد: بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان با اعتبار 15 میلیارد تومان، پی‌گیری پروژه ورزشگاه 15 هزاری نفری و دهکده المپیک نیز از اقداماتی است که در حال پی‌گیری آن هستیم.

*بودجه‌ای در راستای قطبیت کشاورزی استان تعریف نشده است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش هستیم که شعبه سرم و واکسن‌سازی رازی را در کرمانشاه دایر کنیم که خود باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: از فعالیت‌های انجام شده در مجلس این است که برای کرمانشاه به‌عنوان قطب کشاورزی ایران بودجه‌ای تعریف شود و در ردیف بودجه سال آینده قرار گیرد‌.

حیدری‌طیب، پی‌گیری بودجه مصوبات رهبری، ایجاد 400 سدهای مخزنی در دامنه کوه‌ها در سطح استان، اشتغال 2 هزار و 30 نفر فارغ‌التحصیل کشاورزی استان، اختصاص بودجه 6 میلیارد و 500 میلیون تومانی در راستای خرید وسایل توانبخشی و... در بهزیستی، تاسیس دانشگاه علوم‌پزشکی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در استان تعیین تکلیف برخی از صنایع در استان، پی‌گیری شرکت ایران خودرو، احیای شرکت کیمیا گستر، ایجاد خط تولید سیمان غرب در استان، دانشگاه جامع بین‌المللی پردیس رازی را از دغدغه‌هایی دانست که پی‌گیر آن در مجلس است و در تلاش برای به نتیجه رساندن آن نیز هست.

وی با بیان این‌که مردم کرمانشاه مردمی متمدن هستند و با وجود فرقه‌های متعدد دینی همچون مسلمان شیعه و سنی، مسیحی، یهودی، اهل‌حق با آرامش و بدون هیچ درگیری و به‌طور مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: طرح ثبت ملی استان کرمانشاه به‌عنوان الگوی زندگی مسالمت‌آمیز در ایران را به مجلس داده‌ایم و کارهای آن در حال انجام است و به‌زودی به ثبت می‌رسد.

انتهای پیام/2700/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول