اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کمبود بودجه‌ مشکل سرانه پایین فضاهای ورزشی اصفهان

خبرگزاری فارس: ثابت شده که بودجه‌های دولتی مشکل سرانه پایین فضاهای ورزشی استان اصفهان را رفع نمی‌کند اما ورود خیران ورزش‌یار به عرصه ساخت و ساز ورزشی به شرطی که گرفتار اختلاف سلیقه‌ها نشود راهکار موثری برای رفع این مشکل است.

کمبود بودجه‌ مشکل سرانه پایین فضاهای ورزشی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، استان اصفهان با وجودی که در ورزش از سابقه درخشانی برخوردار است، از لحاظ سرانه فضاهای ورزشی وضعیت بسیار بدی دارد و با میانگین 0.31 سانتی‌متر مربع، رتبه 26 کشوری را در اختیار دارد.

در حال حاضر حدود 300 پروژه ورزشی ناتمام در سطح استان اصفهان وجود دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و بودجه محدودی که برای تکمیل و ساخت پروژه‌های عمرانی در سطح کشور وجود دارد، امیدواری زیادی برای رفع مشکل پایین بودن سرانه فضاهای ورزشی استان اصفهان وجود ندارد.

با این حال ورود خیران به عرصه ورزش می‌تواند گام موثری در به تکمیل رسیدن پروژه‌های ورزشی نیمه تمام و ساخت اماکن و سالن‌های ورزشی در سراسر استان محسوب شود.

* جواهری: نسل جوان بیش از هر چیز به ورزشگاه نیاز دارد

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان معتقد است با کمک خیران ورزش‌یار می‌توان زمینه اجرایی شدن اصل سوم قانون اساسی که در آن به ورزش رایگان برای مردم تاکید شده است، را فراهم کرد.

محمدرضا محمد جواهری با بیان اینکه نسل جوان ما امروز بیش از هر زمان دیگر به ورزشگاه نیاز دارد، تصریح کرد: از نظر سرانه ورزشی در بین استان‌های کشور، اصفهان در رده 26 قرار دارد در صورتی که استاندارد سرانه ورزشی یک مترمربع برای هر فرد است و  در سطح کشوری نیز سرانه ورزشی 70 سانتی‌متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه ورزش همگانی با کمبود شدید فضای ورزشی مواجه هستیم، تصریح کرد: حضور خیران ورزش‌یار می‌تواند در این راستا مثمر ثمر باشد.

* غیور: خیران می‌توانند به کمک ورزش بیایند

معاون توسعه منابع مالی و سرمایه انسانی اداره کل ورزش وجوانان استان اصفهان گفت: انسجام خیران با تشکیل مجمع خیران ورزش‌یار می‌تواند موجبات اتفاقات موثری در ورزش استان اصفهان شود.

علیرضا غیور با بیان اینکه خیران درعرصه‌های گوناگون بناهای مهمی را احداث و برای استفاده عموم از خود به یادگار گذاشته‌اند، تصریح کرد: با توجه به کمبود سرانه فضاهای ورزشی نیاز به تعاملاتی گوناگونی است تا این کمبودها جبران شود.

وی با اشاره به اینکه وجود خیران منشإ خدمات اثرگزاری درابعاد مختلف مدرسه سازی، مسجدسازی بوده است، بیان کرد: انگیزه خدمت دربین خیران موج می‌زند و به نظر می‌رسد مجمع خیران ورزش‌یار موجبات توسعه سرانه فضاهای ورزشی را پدید آورد.

غیور با توجه به شرایط فعلی ورزشی، تشکیل مجمع خیران ورزشیار تدبیر خوبی درراستای حل برخی مشکلات دانست که در نهایت به سود مردم ورزش دوستان خواهد شد.

*فرهمند: بنیان خیران ورزش‌یار در اصفهان گذاشته شود

مشاور وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد بنیان خیران ورزش‌یار کشور در استان اصفهان گذاشته شود.

وهاب فرهمند در جمع اعضای مجمع خیران ورزش‌یار استان اصفهان خاطرنشان کرد: ماموریت بزرگ خیران در امر مدرسه سازی خاتمه یافته و حضور خیران در عرصه ورزش یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه زمانی که کشور با مشکل مدارس چند نوبته مواجه بوده احداث مدرسه اهمیت بسزایی داشت، تاکید کرد: با خدمات بزرگی که صورت گرفت، به نظر می‌رسد ماموریت بزرگ خیران در امر مدرسه سازی خاتمه یافته است.

فرهمند افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب امر به ورزش امر به معروف است و امیدواریم بنیان خیران ورزش یار در اصفهان گذاشته شود.

*این مجمع برای ورزش اصفهان باشد

مجمع خیران ورزش‌یار استان اصفهان در حالی هفته گذشته فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد که این نگرانی نهفته وجود دارد که مجمع اخیر نیز با تغییرات مدیریتی در ورزش دستخوش تحولات جدید شود.

چند سال پیش در زمان مدیرکلی غلامرضا شیران به طور جدی بحث خیران ورزش‌یار مطرح شد و افرادی نیز عضو مجمع شدند اما در دوره مدیر کلی رشید خدابخش مجمع دیگری که با نظر اداره تربیت بدنی استان اصفهان انتخاب شده بودند، عنوان خیران ورزش‌یار را به خود اختصاص دادند.

در این مدت با این حال از دو مجمع ذکر شده اقدام مثبتی صورت نگرفت تا نگرانی‌هایی نسبت به فعالیت مجمع اخیر نیز وجود داشته باشد.

با توجه به محدودیت بودجه کشور حضور خیران ورزش‌یار در امر ساخت و ساز اماکن ورزشی یک ضرورت مهم به حساب می‌آید و امیدواریم این بار فعالیت این مجمع فارغ از بحث‌های جانبی با هدف ارتقا ورزش استان اصفهان انجام شود.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول