اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت «مک‌کین» از استقرار موشک‌های «پاتریوت» در مرز ترکیه با سوریه

خبرگزاری فارس: سناتور جنگ طلب آمریکایی خواستار به کارگیری سکوهای پرتاب موشک‌های پاتریوت در خاک ترکیه علیه سوریه با هدف کمک به ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوریه و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مخالفان اسد شد.

حمایت «مک‌کین» از استقرار موشک‌های «پاتریوت» در مرز ترکیه با سوریه

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «یو اس نیوز»، «جان مک‌کین» سناتور جمهوریخواه آمریکایی از ایالت «آریزونا» از استقرار سکوهای پرتاب موشک های «پاتریوت» ترکیه به منظور اجرای منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوریه حمایت کرد و گفت که از نظر او این اقدام، برای سرکوب دمشق حیاتی است.

مک کین در سخنرانی روز گذشته (سه شنبه) در «انجمن ابتکار سیاست خارجی» اینطور اعلام کرد که: ناتوانی جنگجویان مخالف در راستای سازماندهی، آموزش و تجهیز عامل پشت پرده جنگ طولانی در سوریه محسوب می شود.

مک کین،‌ رقیب جمهوریخواه «باراک اوباما» در انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا و از مقامات ارشد حاضر در کمیته نیروهای مسلح سنا و خلبان بازنشسته جنگنده های نیروی دریایی آمریکا در این باره مدعی شد که نصب موشک های پاتریوت در همسایگی ترکیه می تواند زیرساخت های مورد نیاز شورشیان سوری برای سرنگون کردن «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه را تامین کند.

این سناتور جنگ طلب در ادامه مدعی شد که خلبان های سوریه زمانی که خطر مرگ قطعی باشد،‌ پرواز نخواهند کرد و با به کار گیری موشک های پاتریوت می توان یک و یا دو خلبان سوری را هدف گرفت و به این ترتیب آنها بار دیگر پرواز نخواهند کرد.

مک کین افزود که ممکن است که خلبان های سوری بشار اسد را دوست داشته باشند اما زندگی را بیشتر از اسد دوست دارند.

در ادامه این خبر آمده است که مخالفان سوری از ناتو خواسته اند تا یک منطقه پرواز ممنوع را بر فراز آسمان سوریه تحمیل کنند درست مانند همان تاکتیکی که به مخالفان در لیبی کمک کرد. برخی از کشورها نگرانند که به کار گیری چنین تاکتیکی آنها را وارد جنگ سوریه کند اما مک کین مدعی است که تحمیل منطقه پرواز ممنوع در سوریه می تواند از طریق غیر زمینی عملی شود.

این مقام آمریکایی مدعی شده که تضمین می کند با تحمیل منطقه پرواز ممنوع در سوریه، به محض هدف گرفته شدن اولین هواپیمای سوری،‌ دیگر هیچ هواپیمای دیگری از این کشور در منطقه پرواز ممنوع دیده نخواهد شد.

ترکیه نیز از ناتو درخواست استقرار موشک های پاتریوت به منظور کمک به رهگیری موشک های بالستیک سوریه را کرده است.

«آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل ناتو نیز اعلام کرده است که موشک های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه مستقر می شوند و تحت کنترل و فرماندهی ناتو خواهند بود.

راسموسن همچنین اعلام کرده است که ناتو برای برداشتن گام های بعدی در راستای حمایت از متحد خود ترکیه، هیچ تردیدی نخواهد داشت و در حال رایزنی با نظامیان ترکیه ای جهت استقرار سامانه های موشکی در ترکیه است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول