اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه مطرح کرد

هدف موشک‌های پاتریوت دفاع از سیستم راداری ناتو در ترکیه است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه نمایندگان حزب حرکت ناسیونالیست در مجلس ترکیه، هدف استقرار موشک‌های پاتریوت در خاک ترکیه را در واقع دفاع از سیستم راداری سپر موشکی ناتو عنوان کرد.

هدف موشک‌های پاتریوت دفاع از سیستم راداری ناتو در ترکیه است

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، «اوکتای وورال» رئیس گروه نمایندگان حزب حرکت ناسیونالیست در مجلس ترکیه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به تلاش دولت آنکارا برای استقرار موشک های پاتریوت که ادعا می شود قرار است در نوار مرزی ترکیه با سوریه مستقر شوند، از هدف بیان شده برای این امر ابراز تردید کرد و گفت باید از دولت اردوغان پرسید که این موشک ها برای حفاظت از کی در خاک ترکیه مستقر می شوند و آیا این تصمیم ارتباطی با سیستم راداری سپر موشکی ناتو در روستای کوره جیک استان مالاتیا دارد یا نه؟

وورال همچنین در پاسخ به ادعاهای اردوغان مبنی بر دل نگرانی وی برای جهان اسلام نیز گفت که اردوغان کسی است که برای بازگشت صحیح و سالم سربازان اشغالگر آمریکایی از عراق به کشورشان دعا می کند و باز وی کسی است که برای بازگشت صحیح و سالم شکنجه گران آمریکایی در زندان ابو غریب عراق دعا می کند و ریاست پروژه امپریالیستی خاورمیانه بزرگ آمریکا را بر  عهده می گیرد و اردوغان کسی است که سیستم راداری سپر موشکی ناتو را که با هدف حفاظت از اسرائیل طراحی شده به خاک ترکیه آورده و در نزدیکی روستای کوره جیک مستقر می کند و باز می گوید که برای جهان اسلام دل نگران است!

وورال در ادامه تصریح کرد اردوغان کسی است که سوریه را به سوی جنگ مذهبی و قومی سوق داده و ایران را دشمن تلقی کرده و پای سپر موشکی ناتو را به خاک ترکیه باز کرده و کار را به جایی رسانده که ترکیه دیگر حتی یک همسایه دوست برایش باقی نمانده، چونکه اردوغان برای تامین امنیت اسرائیل رابطه ترکیه با همسایگان اش را بهم زده و به تکاپو برای سرنگونی دولت های این کشورها از درون افتاده است.

وورال در خاتمه بار دیگر تاکید کرد اردوغان برای کشاندن پای ناتو به منطقه به منظور حفاظت از اسرائیل در مقابل تهدیدات احتمالی از سوی کشورهای مسلمان، سوریه را بهانه کرده و سیستم راداری سپر موشکی ناتو را با استقرار موشک های پاتریوت توسعه داده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول