اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه:

اردوغان موشک‌های پاتریوت را برای دفاع از اسرائیل درخواست کرده است

خبرگزاری فارس: معاون رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه با تاکید بر اینکه سیستم راداری دفاع موشکی ناتو با هدف دفاع از اسرائیل در مقابل ایران در خاک ترکیه مستقر شده، هدف درخواست موشک‌های پاتریوت را نیز در همین راستا توصیف کرد.

اردوغان موشک‌های پاتریوت را برای دفاع از اسرائیل درخواست کرده است

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، «فاروق لوغ اوغلو» معاون رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در واکنش به درخواست دولت آنکارا از ناتو برای استقرار موشک های پاتریوت در خاک ترکیه اظهار داشت که سیستم راداری دفاع موشکی ناتو که در خاک ترکیه و در نزدیکی روستای کوره جیک مستقر شده به عنوان بخشی از سیستم دفاع هوایی موشکی رژیم صهیونیستی انجام وظیفه می کند و لذا درخواست موشک های پاتریوت از سوی دولت اردوغان به بهانه دفاع از خاک ترکیه در مقابل حملات احتمالی سوریه بیشتر با هدف دفاع از سیستم راداری دفاع موشکی ناتو در کوره جیک در مقابل حملات موشکی احتمالی و کمک به سیستم دفاعی اسرائیل است.

لوغ اوغلو همچنین با دروغ توصیف کردن موضع گیری های دولت اردوغان در دفاع از ملت فلسطین تصریح کرد اگر دولت اردوغان واقعا در صدد کمک به ملت فلسطین بود می بایست تا توقف حملات صهیونیست ها به نوار غزه، فعالیت سیستم راداری دفاع موشکی ناتو که در حقیقت بخشی از سیستم دفاع هوایی اسرائیل است را متوقف می ساخت.

وی خاطرنشان کرد که دولت اردوغان که فکر می کند می تواند در ظاهر با کاسه داغ تر از آش شدن و حتی عرض اندام در مقابل آمریکا در حمایت از فلسطین و ضدیت با اسرائیل افکارعمومی را گول بزند، در حقیقت فقط خودش را گول زده است.

لوغ اوغلو با تاکید بر اینکه درخواست دولت اردوغان از ناتو برای استقرار موشک های پاتریوت ارتباطی با تنش بین ترکیه و سوریه نداشته و ناشی از شرایط جدید به وجود آمده از حمله اسرائیل به نوار غزه است، در ادامه خاطرنشان کرد با شروع حمله اسرائیل به نوار غزه، احتمال حمله موشکی ایران و سوریه به اسرائیل افزایش یافته و اردوغان به خاطر حفاظت از سیستم راداری دفاع موشکی ناتو در کوره جیک که به عنوان یکی از عناصر سیستم دفاع موشکی اسرائیل عمل می کند، خواهان استقرار موشک های پاتریوت در خاک ترکیه شده است. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول