اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تناقض گویی مقامات آنکارا درباره موشک‌های پاتریوت

خبرگزاری فارس: رسانه‌های ترکیه از اظهارات ضد و نقیض مقامات عالی رتبه آنکارا در خصوص درخواست سیستم ضدموشکی پاتریوت از پیمان ناتو به بهانه مقابله با تهدیدات احتمالی موشکی سوریه خبر دادند.

تناقض گویی مقامات آنکارا درباره موشک‌های پاتریوت

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، به دنبال انتشار خبر درخواست دولت ترکیه از پیمان ناتو برای استقرار سیستم ضدموشکی پاتریوت به بهانه مقابله با تهدیدات احتمالی موشکی سوریه، رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور در واکنش به این خبر ضمن تکذیب درخواست موشک‌های پاتریوت از ناتو اظهار داشت که این ادعاها صحت ندارد و ترکیه در شرایطی نیست که با پرداخت پول موشک پاتریوت خریداری کند و دولت آنکارا چنین قصدی ندارد و خبر رویترز در این خصوص دروغ است.

این در حالی است که متعاقب این اظهارات اردوغان، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در بروکسل در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که ناتو در حال آماده شدن برای تحویل سیستم‌های ضدموشکی پاتریوت به ترکیه است.

همچنین وزارت امور خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای از ارسال موشک‌های پاتریوت به منظور استقرار در مرزهای سوریه خبر داد و این خبر در روزنامه‌های ترکیه منتشر شد. حتی یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با رویترز گفت که دولت آنکارا در شرف ارائه درخواست رسمی به ناتو در این زمینه است.

داود اوغلو در بروکسل پس از دیدار با کاترین اشتون مسئول امور خارجه اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه درخواست موشک‌های پاتریوت از ناتو گفت: هرگونه ریسکی که متوجه ترکیه باشد مدنظر قرار داده می‌شود و ناتو یک پیمان دفاعی است و سیستم‌های ضدموشکی پاتریوت هم بخشی از سیستم دفاع هوایی ناتو محسوب می‌شود.

متعاقب این اظهارات نیز وزارت امور خارجه ترکیه بار دیگر با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که داود اوغلو نگفته است که ناتو در نظر دارد موشک‌های پاتریوت را در مرز سوریه مستقر سازد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول