اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی استاندار زنجان:

ارزش افزوده کالاهای صادراتی زنجان بیش از میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی استاندار زنجان گفت: ارزش افزوده کالاهای صادراتی استان زنجان بیش از میانگین کشوری است.

ارزش افزوده کالاهای صادراتی زنجان بیش از میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی عصر امروز در نشست مشترک شورای عالی معادن کشور، کمیسیون تخصصی معادن اتاق ایران و کمیسیون تخصصی صنعت و معدن اتاق زنجان اظهار داشت: برای رسیدن به درآمدهای نفتی باید میزان تولیدات افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بخش معدن یکی از مهم‏ترین بخش برای درآمدزایی است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 70 درصد از صادرات استان زنجان به بخش معدن تعلق دارد.

معاون برنامه‏‌ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه ارزش افزوده کالاهای صادراتی استان زنجان بیش از میانگین کشوری است، تصریح کرد: برای جبران عقب‌افتادگی‏‌ها باید گام‏‌های بلندتری برداشته و با برنامه‏‌ریزی کوتاه مدتی پیش رویم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعیین تکلیف معدن انگوران نیز به صورت جدی پیگیری می‏‌شود، ادامه داد: مباحث واگذاری این معدن با چالش‏‌هایی در استان روبه‏رو شده است.

عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر با آمادگی کامل اعتبارات مورد نیاز اکتشافات معادن را در استان زنجان تقبل می‏کنیم، یادآور شد: یکی از مهم‏ترین مشکلات در حوزه معدن عدم شناسایی ظرفیت‏ها است.

*شناسایی ظرفیت معادن استان زنجان ضروری است

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط شناخت حداقلی از ظرفیت‏‎های معادن استان زنجان داریم، خاطرنشان کرد: باید در زمینه شناسایی ظرفیت‎ها اقدامات اساسی انجام دهیم.

معاون برنامه‏ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه تجدید نظر در زمینه وسعت مناطق حفاظت شده نیز در استان زنجان مورد پیگیری قرار گرفته است، ادامه داد: هر سطحی از منطقه معدن‌خیز شهرستان ماهنشان از منطقه حفاظت خارج شود دو برابر آن در مناطق دیگر استان به مناطق حفاظت شده اضافه می‏شود.

در ادامه این جلسه دبیرخانه معدن و عضو کمیسیون معادن اتاق ایران با تاکید بر اینکه دو سال از اجرای برنامه پنجم گذشته اما به ماده 157 قانون اساسی کم‌لطفی شده است، تصریح کرد: اگر به این ماده توجه شود بسیاری از مشکلات موجود در عرصه معدن برطرف می‏شود.

حمیدی انارکی ضمن اینکه حاکمیت مجری قانون معادن را در کشور خواستار شد، یادآور شد: اگر این حاکمیت اعمال نشود دغدغه و مشکلات معدن‎کاران برطرف نمی‎شود.

انتهای پیام/73006/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول