اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی:

فعالیت‌های اشتباه آمریکا در حوزه بین‌الملل ریشه مشکلات این کشور است

خبرگزاری فارس: وزیر سابق امور خارجه گفت: فعالیت‌های غلط آمریکا در حوزه بین‌الملل ریشه مشکلات این کشور است.

فعالیت‌های اشتباه آمریکا در حوزه بین‌الملل ریشه مشکلات این کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، منوچهر متکی ظهر امروز در نشست نهضت روشنگری در کنگان اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و ملت ایران با تاسی از قیام امام حسین(ع) همواره در برابر ظلم و ظالم ایستاده‌اند.

وی افزود: نهضت عاشورا پیام‌های ارزشمندی برای بشریت داشته و عبرت گرفتن از پیام‌های عاشورا امری لازم است.

وزیر سابق امور خارجه کشور در ادامه با اشاره به رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: میزان مانایی و ماندگاری هر انقلاب و تحول فکری بر مبنای تفکر بنیادین آن است و انقلاب اسلامی در این راستا پیامی داشت که هر چه زوایای مختلف این انقلاب مکاشفه و مورد بحث قرار می‌گیرد صاحبان زور و زر را بیشتر از هم تمیز می‌دهد و تفکرات صاحبان این دو منطق بیشتر هویدا می‌شود.

متکی با اشاره به ایستادگی انقلاب اسلامی ایران در برابر نظام لیبرال دموکراسی غرب گفت: نظام لیبرال‌دموکراسی غرب از سوی کشورهای سلطه تحمیل شده بود و با منطق ابتکاری بنیانگذار انقلاب مواجه شد.

این مسئول اظهار داشت: لیبرال دموکراسی ادعا داشت که منطق ما قدرت ماست ولی امام (ره) در مقابل این تفکر ایستاد و عنوان کرد که قدرت ما منطق ماست.

متکی در ادامه با اشاره به نگرانی عمده غرب از اعتقادات مردم ایران خاطرنشان کرد: غرب از سلاح هسته‌ای ترسی ندارند و از اعتقادات مردم ایران می‌ترسد، چرا که آنها بر این باورند که انقلاب اسلامی ایران منشأ الهام بخش در سطح فرامنطقه‌ای است و این موضوع نگرانی آنها را تشدید کرده است.

وی در ادامه با اشاره به شکست‌های پی در پی آمریکا یادآور شد: کشور آمریکا شکست خورده چون منطق آن دچار تزلزل و شکست شده است.

متکی افزود: مردم آمریکا به جمهوری‌خواهان نظر منفی دارند و این بدان معنی نیست که با دموکرات‌ها و اوباما موافق هستند.

وی اضافه کرد: در واقع فعالیت‌های غلط آمریکا در حوزه بین‌الملل ریشه مشکلات این کشور است.

متکی در ادامه با تقدیر از مردم عسلویه و کنگان به دلیل میزبانی از صنایع عظیم نفت و گاز تصریح کرد: مردم سراسر ایران اسلامی باید از مردم شهرستان کنگان ممنون باشند که با وجود مشکلات ناشی از آلایندگی نفت و گاز در منطقه، سخاوتمندانه از منابع شهرستان خود برای آسایش مردم کشور می‌بخشند.

انتهای پیام/2451/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول