اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

آمریکا به دنبال تسلط بر نعمت‌های بی‌پایان خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه مسئله فلسطین مسئله اول مسلمین است، گفت: آمریکا و کشورهای غربی با نشاندن رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه خاورمیانه به دنبال تسلط بر نعمت‌های بی‌پایان منطقه هستند.

آمریکا به دنبال تسلط بر نعمت‌های بی‌پایان خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تاکید بر انتقال صحیح پیام‌های عاشورا به نسل کنونی، یکی از پیام‌های مهم عاشورا را اقامه نماز اول وقت عنوان کرد و ضمن درخواست از مسئولان برای برنامه‌ریزی برای اقامه منسجم نماز ظهر عاشورا در یکی از خیابان‌های شهر از هئیت امنای هئیت‌های حسینی و شبیه‌خوانان خواست که ظهر عاشورا با تعطیل کردن عزاداری و شبیه‌خوانی نماز ظهر عاشورا را اول وقت اقامه کنند.

وی تاکید کرد: عزاداری و یا احساناتی که منجر به تعطیلی نماز در مساجد شود، مورد قبول واقع نخواهد بود و در مسجد ضمن احسان باید نماز جماعت هم اقامه شود.

جلیلی ضمن تاکید بر پهن شدن سفره‌های احسان و یا سفره‌های ناهار و یا شام مجالس ترحیم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء در مساجد افزود: انتظار نداشته باشید که در هنگام اذان یا وقت نماز روحانی همراه شما در مسجد سر سفره ناهار یا شام بنشیند و توجه داشته باشید که اقامه نماز جماعت وقت چندانی را نمی‌گیرد. 

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به نشست راهبردی آزادی با حضور مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: آزادی در جوامع غربی و جوامع اسلامی مفهوم متفاوتی دارد و آزادی غربی بر محور انسان‌گرایی می‌چرخد و آزادی در اسلام محور توحیدی دارد و آزادی که در آن هیچ قید و بندی وجود نداشته باشد مورد تائید اسلام نیست.

امام جمعه مهربان افزود: آزادی رفع کردن موانعی است که انسان را از رسیدن به مقام قرب الهی باز می‌دارد و قطعاً باید در نظر داشت که معنی آزادی به هیچ وجه توهین کردن به مقدسات دینی و سایر مقدسات نیست و در اسلام هیچ وقت اجازه داده نمی‌شود که به نام آزادی به مقدسات و حتی به مقدسات غیراسلامی توهین شود.

جلیلی تاکید کرد: بحث اتحاد در این مقطع زمانی بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و حتی کنار گذاشته شدن اختلافات قومی و قبیله‌ای نیز مورد تاکید بوده است.

خطیب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با اشاره به اینکه مسئله فلسطین مسئله اول مسلمین است به حملات رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و افزود: آمریکا، انگلیس و کشورهای غربی با نشاندن رژیم غاصب و صهیونیستی اسرائیل در منطقه خاورمیانه، به دنبال تسلط بر نعمت‌های بی‌پایان منطقه هستند.

امام جمعه مهربان با اشاره به کوتاهی امت‌های مسلمان که اجازه دادند رژیم صهیونیستی در آنجا حضور یابد، تاکید کرد: ملت‌های مسلمان باید متوجه باشند و ضعف گذشته را جبران کنند.

جلیلی با گرامیداشت هفته بسیج و پنج آذرماه سالروز تشکیل بسیج به فرمان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) افزود: برخورداری از سازماندهی منسجم و منظم که در تمام مقاطع با موفقیت امتحان خود را پس داده و همچنین پا در رکاب بودن از افتخارات بسیج است و در هر موقعی که تهدیدی وجود داشته، بسیج آماده و جان برکف پشت سر ولایت تمام توطئه‌ها را خنثی کرده و با توجه به روحیه بالای ایثار و فداکاری از هر آزمونی سربلند بیرون آمده است.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت ششم آذر سالروز تجلیل از اسراء و مفقودان تاکید کرد: آزادگان، جانبازان و مفقودان به عنوان شهدای زنده محسوب شده و همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت هفت آذرماه که به عنوان روز نیروی دریایی نامگذاری شده است تصریح کرد: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس افتخارات بی‌بدیلی خلق کرده است و جریان مقاومت 34 روزه تکاوران در خرمشهر و شکست حصر آبادان و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتی در خلیج همیشه فارس دریای عمان از جمله افتخارات نیروی دریایی است.

انتهای پیام/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول