اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش فردوس:

ارتقای آمادگی دانش‌آموزان سبب کاهش تلفات زلزله است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس گفت: ارتقای سطح آگاهی و آمادگی دانش‌آموزان سبب کاهش خطرات ناشی از زلزله است.

ارتقای آمادگی دانش‌آموزان سبب کاهش تلفات زلزله است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، سید مهدی علیپرست ظهر امروز در چهاردهمین مانور سراسری زلزله که به صورت نمادین در مدرسه راهنمایی شهید مطهری شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار کرد: زلزله پدیده‌ای طبیعی و رخداد آن امری اجتناب‌ناپذیر است و دانش امروز بشری نیز موفق به پیش‌بینی زمان دقیق وقوع زلزله نشده است.

وی افزود: یکی از راه‌های کاهش خطرات ناشی از زلزله ارتقای سطح آگاهی و ایجاد آمادگی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان به عنوان جامعه‌ای بزرگ باید مورد توجـه قرار بگیرد تا دانش‌آموزان با توجیه خانواده‌های خود دامنه آموزش را گسترده کنند.

*دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در برابر زلزله

علیپرست دانش‌آموزان را یکـی از آسیب پذیرتریــن قشرهای جامعـه در برابر وقوع حوادث غیرمترقبه دانست و یادآور شد: و چنانچه زلزله‌ای در ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه رخ دهد و آنان آمادگی‌های لازم برای رویارویی با زلزله را نداشته باشند، بی‌شک تلفات غیرقابل جبران است.

وی گفت: چنانچه برنامه‌ریزی برای افزایش سطح آگاهـی و دانش دانش‌آموزان عمیق‌تر باشـد بازتاب آن در سطح جامعه ملموس‌تر و دستیابی به توسعه پایدار و رسیدن به هدف نهایی که ساختن کشوری ایمن است، میسّر می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی دانش‌آموزان در ارتباط با زلزله، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله را از مهم‌ترین اهداف برگزاری مانور سراسری زلزله عنوان کرد.

چهاردهمین مانور سراسری زلزله به صورت همزمان در مدارس سطح شهرستان فردوس برگزار و آموزش‌های لازم در ارتباط با زلزله توسط مربیان مدارس به دانش‌آموزان ارائه شد.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول