اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

باید پذیرفت که ایران کشوری زلزله‌خیز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر آمادگی در برابر زلزله گفت: باید بپذیریم که کشور ما کشوری زلزله‌خیز است.

باید پذیرفت که ایران کشوری زلزله‌خیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مانور سراسری زلزله، با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان در آموزشگاه بعثت روستای حصار امیر شهرستان پاکدشت برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در گفت وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران  ضمن تقدیر از عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این مانور و در رأس آن، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت گفت: زلزله یک واقعیت اجتماعی و محیطی برای ماست و با توجه به اینکه ایران کشوری زلزله خیز است، باید بپذیریم که هر لحظه ممکن است که این حادثه طبیعی روی دهد.

رحیم زمانی خاطرنشان کرد: همه دانش‌آموزان وظیفه دارند که پیرامون موضوع زلزله آگاهی‌های لازم را کسب کنند و با فراگرفتن این آموزش‌ها اضطراب و استرس را از خود دور کنند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری این مانور گفت: همه امروز دور هم جمع شدند که بر اهمیت این موضوع تأکید کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: آمادگی در برابر زلزله همانند غذا خوردن و راه رفتن همواره باید در ما وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: زلزله یک رفتار طبیعی طبیعت است و اگر ما این امر طبیعی را درست نشناسیم و آمادگی رویارویی با آن را نداشته باشیم، رفتار ما، یک رفتار غیر طبیعی است.

زمانی در ادامه تاکید کرد: از روند اجرای کار معلوم و مشخص است که جمعیت هلال احمر، دانش‌آموزان را به ‌خوبی آموزش داده و اعضای ستاد مدیریت بحران نیز در این مانور تمام وظایف خود را به خوبی اجرا کردند.

زمانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آموزش و پرورش در همه شرایط و در طول زمان، همیشه این آمادگی را برای برای برگزاری این گونه مانورها در بدنه خود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، از اعزام یکصد نفر از مربیان مجرب جهت آموزش مربیان مدارس برای آمادگی و مقابله با بلایای طبیعی خبر داد و اظهار داشت: این نیروهای مدرس موظف هستند هر ساله 6 هزار نفر از مربیان مدارس را  آموزش دهند و این نیروها در هر مدرسه برای دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

این گزارش حاکی است، چهاردهمین مانور زلزله و ایمنی روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان پاکدشت برگزار شد.

انتهای پیام/2462/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول