اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد خبر داد

استفاده از انرژی خورشیدی در بوستان‌های مشهد

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد از استفاده از انرژی خورشیدی در بوستان‌های شهر مشهد خبر داد.

استفاده از انرژی خورشیدی در بوستان‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد داودآبادی ظهر امروز در دویست و سی و یکمین جلسه کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد پایه‌گذار اصلاح سیستم روشنایی پارک‌های سطح شهر بوده تصریح کرد: گزارش ممیزی انرژی که در چندین پارک و بوستان سطح شهر مشهد از جمله پارک ملت، کوهسنگی، وحدت خورشید و ... صورت گرفته بود حکایت از صرفه‌جویی 50 درصدی مصرف انرژی طی یک دوره 5 ساله داشت، ضمن اینکه طرح مورد نظر اثرات زیست محیطی مطلوبی نیز دارد.

در همین رابطه با توجه به گزارش ارائه شده مقرر شد، سایر بوستان‌های سطح شهر مشهد نیز از این تکنولوژی استفاده کنند.

در ادامه دیگر دستور کار کمیسیون فنی عمران شورای شهر مشهد بررسی لایحه شهرداری در زمینه اجرای فاز دوم پروژه فرهنگی نصرت بود که به علت بروز برخی تغییرات در روند احداث آن از قبیل تاسیسات، جمع‌آوری فاضلاب، پیاده‌روسازی و تامین تجهیزات با مشکلاتی مواجه شده است.

مجتبی زمانیان؛ مدیر هماهنگی و برنامه‌ریزی امور عمرانی شهرداری مشهد در این رابطه با بیان اینکه تغییرات پیش‌آمده در قسمت‌های مختلف پروژه، کار را در مرحله نازک‌کاری متوقف کرده است، ‌گفت: با توجه به حجم بیشتر نوسانات قیمت در این فاز از پروژه، معاونت فنی عمرانی شورای شهر مشهد تصمیم گرفت از پیمانکاری که در محل پروژه نیز مستقر است استفاده کند.

در پایان کمیسیون با تاکید بر اینکه باید پیمان‌ها از طریق مناقصه واگذار شود، ضمن موافقت با کلیات لایحه بحث بیشتر در زمینه موارد مالی را به کمیسیون بودجه محول کرد.

در ادامه بررسی پروژه‌های مشارکتی CB03  و CC01 و CH02 در میدان شهدا از دیگر موارد مطرح شده در کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد بود که طی آن معاون طرح و اجرای پروژه‌های میدان شهدا مشهد به ارائه گزارش در این باره پرداخت.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول