اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان ورزقان خبر داد

درخواست 200 چادر اقلیمی برای مناطق زلزله‌زده ورزقان

خبرگزاری فارس: فرماندار ورزقان گفت: 200 چادر اقلیمی برای روستاهای زلزله‌زده این شهرستان درخواست شده است.

درخواست 200 چادر اقلیمی برای مناطق زلزله‌زده ورزقان

محرم فروغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اعلام این خبر اظهار کرد: این چادرها برای ساکنان تعدادی از روستاها و شهرهای ورزقان درخواست شده است.

وی افزود: این چادرها برای خسارت دیدگانی در نظر گرفته شده است که هنوز در چادرها ساکن هستند و واحدهای مسکونی آنها جزو واحدهای تعمیری است.

فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه برای این واحدها کانکس در نظر گرفته نشده است، گفت: ساخت و ساز با توجه به شرایط آب و هوایی و ایام محرم فعلاً متوقف است.

فروغی اضافه کرد: در صورت ادامه ساخت و ساز نیز این امر منحصر به کارهای داخلی واحدهای سقف‌ریزی شده خواهد بود و بتن‌ریزی به دلیل بارش‌هایی که اتفاق می‌افتد امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بارش در شهر ورزقان به صورت باران و در تعدادی از روستاها نیز از جمله روستاهای گردنه «کال» به صورت برف است.

گزارش فارس حاکی است، زلزله 6.2 ریشتری 21 مردادماه اهر و ورزقان و پس‌لرزه‌های آن در آذربایجان‌شرقی در نزدیک به 10 شهرستان اهر، تبریز، جلفا، خداآفرین، شبستر، کلیبر، مرند، ورزقان و هریس خسارت بر جای گذاشت که بیشترین خسارت به شهرستان‌های ورزقان، هریس و اهر وارد شده است.

در اثر این زمین‌لرزه‌ها نزدیک به 250 نفر جان خود را از دست دادند و 18 هزار خانه مسکونی در روستاهای این شهرستان‌ها دچار آسیب شدند.

پس‌لرزه‌های زلزله 21 مردادماه در اهر و ورزقان سه‌ هزار و 600 مورد بوده است.

انتهای پیام/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول