اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب 117 مدخل

دانشنامه فرهنگ فاطمی تدوین شد

خبرگزاری فارس: قائم مقام پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از انتشار دانشنامه فرهنگ فاطمی خبر داد.

دانشنامه فرهنگ فاطمی تدوین شد

حجت‌الاسلام فاضل حسامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تدوین دانشنامه فرهنگ فاطمی اظهار کرد: اکنون ویرایش، نگارش و صفحه‌بندی این دانشنامه به پایان رسیده و در قالب شش جلد برای چاپ ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: معرفی تخصصی زوایای مختلف زندگانی، سیره و تعالیم حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی عینی زن مسلمان و تازه‌ترین مسائل زن و خانواده از جمله اهداف تدوین دانشنامه فاطمی است.

قائم مقام پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه تدوین دانشنامه فرهنگ فاطمی از سال 81 آغاز شده است، گفت: این دانشنامه در قالب موضوعات تبیین زندگانی، سیره و تعالیم حضرت زهرا(س)، تحلیل علمی مباحث مربوط به حرمت و حقوق زن، هویت و منزلت نهاد خانواده و سایر مسائل اساسی معطوف به این دو مقوله با استناد به منابع اندیشه دینی تدوین شده است.

وی به اهداف و رویکردهای دانشنامه فرهنگ فاطمی اشاره کرد و افزود: تبیین جامع و علمی تاریخ زندگانی و منزلت الهی حضرت زهرا(س)، افشا و تحلیل تحریفات و انحرافات، توصیف و تحلیل بینش، منش و کنش حضرت زهرا(س) به منظور ارائه الگوی عینی زن مسلمان از دیگر اهداف و رویکردهای دانشنامه فرهنگ فاطمی است.

حسامی رفع شبهات و تحریف‌زدایی، نقد نظرها و نظریه‌های نو پدید و رایج در جهان و آسیب‌شناسی نگرش‌های متحجرانه و متجددانه در خصوص زن و نهاد خانواده در جوامع اسلامی را از دیگر اهداف دانشنامه فرهنگ فاطمی ذکر کرد.

وی یادآور شد: دانشنامه فرهنگ فاطمی در قالب 117 مدخل پیرامون سه محور کلان منزلت و شخصیت فاطمی، حکمت فاطمی و زن و خانواده تدوین شده است.

*تدوین دانشنامه قرآن

قائم مقام پژوهشکده دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، تدوین دانشنامه قرآن را از دیگر فعالیت‌های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه ذکر کرد و افزود: دانشنامه قرآن‌شناسی گامی اساسی در راستای تعمیق و توسعه معارف قرآن و صیانت از عقاید اسلامی به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: این دانشنامه معرفی درست و دقیق قرآن و تبیین متقن و مستند هویت و حقانیت آن، تبیین بالندگی و کارایی تعالیم قرآن، تحلیل روزآمد دیدگاه‌های قرآنی با لحاظ نظرات نو پدید و نیازهای معاصر و نقد آرای انحرافی و پاسخ به پرسش‌های اساسی و شبهات شایع درباره قرآن را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/78003/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول