اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان

دانشنامه امام رضا (ع) رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دانشنامه امام رضا (ع) در راستای ترویج فرهنگ رضوی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود.

دانشنامه امام رضا (ع) رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) در مشهد اظهار کرد:‌ ترویح سیره و فرهنگ اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) در پایتخت معنوی کشور امری ضروری است.

وی افزود: مودت و معرفت اهل بیت (ع) در راس وظایف ارشاد است و با تبیین و ترویج فرهنگ رضوی و اهل بیت (ع) بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) را باید به پایگاه امام شناسی تبدیل کنیم.

حسینی با اشاره به راه سعادت بشر یادآور شد: بشر برای دستیابی به سعادت راهی به جز تمسک به قرآن  و اهل بیت (ع) ندارد، برای انسان امروز که در عطش عمیق معنویت و روحانیت به سر می‌برند غنای بخش فرهنگ اهل بیت (ع) به منزله سیراب کردن آنان الزامی است.

وی تصریح کرد: بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) پایگاه تقویت فکر و مسیردهی آن در جهت توانمندی‌های معنوی، هنری، پژوهشی و دیگر حوزه‌ها است.

رئیس هیئت امنای بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) در ارتباط با ظرفیت‌های عظیم معنوی و فرهنگی در کشور به ویژه قطب معنوی ایران اسلامی مشهد مقدس خاطرنشان کرد:‌ امروز در بخش فرهنگی و معنوی شاهد ایجاد حلقه ارتباطی خوبی میان دانشگاه و حوزه علمیه هستیم؛ این کیفیت، ظرفیت‌های انسانی و غیرانسانی را در این بخش ارتقا می‌دهد اما خروجی کارآمد در گرو مدیریت صحیح ظرفیت‌ها است.

وی تاکید کرد: بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) باید در امر آموزش، پژوهش، اطلاع‌رسانی، بانک اطلاعاتی و پاسخ به شبهات بسیار تقویت شود و با عنوان بنیادی امام پژوه در جهت شناساندن اسلام ناب محمدی و ولایتمداری معرفی شود.

حسینی فرهنگ ایران اسلامی را اصیل ترین و غنی‌ترین فرهنگ دانست و افزود: در شرایطی که جوانان در مسیر لغزش الگوبرداری از فرهنگ دیگران هستند باید در پرورش فرهنگ غنی، اصیل و اسلامی کشور بکوشیم تا این غنای فرهنگی مایه مباهات جوانان کشور باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح دانشنامه امام رضا (ع) یاد کرد و گفت:‌دانشنامه امام رضا (ع) برای معرفی سیره و معارف ایشان به جهانیان در دستور کار است و با تامین اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک به دوستداران جهانی آن حضرت ارائه می‌شود.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول