اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه - 73

عباسی: علم و آگاهی حضرت زینب(س) عامل ماندگاری واقعه کربلاست

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: حضرت زینب(س) نقشی اساسی و کلیدی در واقعه کربلا داشتند و به واقع می‌توان گفت که علم،‌آگاهی و بصیرت بی‌نظیر آن حضرت عامل ماندگاری واقعه کربلاست.

عباسی: علم و آگاهی حضرت زینب(س) عامل ماندگاری واقعه کربلاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله عباسی صبح امروز در بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) که به همت بسیج کارمندان در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار شد، بیان کرد: حضرت زینب(س) مفسر قرآن، عالم و عاقل بودند و آنقدر از نظر عقلی به کمال رسیدند که به عقیله بنی هاشم معروف شدند.

وی افزود: حضرت زینب(س) با بصیرت کامل، واقعه کربلا را به خوبی تشریح کردند و بخش دوم قیام برادر خود را که پیام‏رسانی بود، با صبر و بردباری به پایان رساندند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان ادامه داد: وقتی حضرت زینب(س) نزد ابن زیاد رسیدند و آن ملعون، سخنان نامربوط و توهین‌های متعددی به اسرا کردند، حضرت فقط یک جمله گفتند که من چیزی جز زیبایی ندیدم.

عباسی گفت: باید بدانیم که حضرت زینب(س) تا آخرین قطره خون خود جان‏فشانی کردند تا به خوبی پیام‌رسان عاشورا باشند.

یکی از کارشناسان دینی نیز گفت: باید مراقب رفتار، گفتار و اعمال خود باشیم؛ چرا که ما پیروان ائمه اطهار(ع) هستیم و یک پیرو واقعی باید در عمل و نه حرف پیروی خود را ثابت کند.

اعظم کریمی بیان کرد: شهدای ما با آگاهی کامل و بصیرتی که داشتند، با اقتدا به شهدای دشت کربلا و برای بقای دین خدا و حکومت صالحان در جهان به میدان نبرد شتافتند و جان خود را فدای حفظ اسلام کردند.

وی با بیان اینکه شهدا راه خود را آگاهانه انتخاب کردند، افزود: شهیدان زنده‌اند و نزد پروردگار متعال روزی می‌خورند؛‌ بنابراین، با توجه به دینی که بر گردن ما نسبت به شهدا قرار داده شده است، باید حواسمان به اعمال و رفتارمان باشد.

بر اساس این گزارش، در پایان سخنرانی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان، مراسم بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) توسط بانوان بسیجی به صورت تئاتر اجرا شد.

انتهای پیام/74007/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول