اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر خبر داد

خسارت سیل به 1250 واحد مسکونی نوشهر

خبرگزاری فارس: فرماندار نوشهر از خسارت به یک هزار و 250 واحد مسکونی در سیل اخیر این شهرستان خبر داد.

خسارت سیل به 1250 واحد مسکونی نوشهر

محمدعلی قمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: سیل امسال در نوشهر چهارمین سیل با حجم بالا بود که خسارات جدی به شهروندان وارد آورد.

وی اظهار داشت: در حادثه سیل نوشهر یک هزار و 250 واحد مسکونی از 30 تا 80 درصد خسارت دیدند که در این راستا پنج جلسه ستاد بحران با حضور مسئولان استان و شهرستان‌های چالوس و نوشهر برگزار شد و نسبت به میزان خسارات وارده و چگونگی امداد و خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان تصمیم‌گیری شد.

قمی ادامه داد: معابر و منازل مسکونی از گل و لای و لجن پاکسازی و شستشو داده شدند و در حال حاضر نیز بحث مشکلات بهداشتی و فاضلاب‌ها مطرح بود که بیشتر آنها تخلیه شدند و مشکلات بهداشتی در این زمینه برطرف شد.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: بخش عمده خسارت وارده ناشی از سیل در مناطق شهری فردوسی، گردکل و مفتح اتفاق افتاد که بیشتر آنها مستأجران بودند که در این باره نیز برای دریافت وام ودیعه به بانک مسکن معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: همچنین مقرر شد تا منازل مسکونی دارای خودمالکی نیز از سوی بنیاد مسکن برای مالکان آنها مسکن‌های استیجاری برای مدت سه تا شش ماه اجاره شود.

قمی تصریح کرد: تعداد دیگری از سیل‌زدگان نیز در مدارس بلااستفاده و نیز منازل مسکونی اداری اسکان موقت داده شدند.

وی با بیان اینکه مطالعات بر روی رودخانه نیرنگ نیز آغاز شد، خاطر نشان کرد: 40 واحد مسکن در حریم رودخانه که در سیل دوره گذشته دچار خسارت شدند و در آن زمان زمین نیز در نقطه دیگری از شهر به آنها داده شد اکنون باید این منازل در حریم رودخانه تخلیه شود تا در سیل‌های احتمالی بعدی دچار خسارت نشوند.

فرماندار نوشهر از شهرداری‌های مازندران، استان‌های تهران و البرز، نیروهای بسیج، سپاه، نیروی دریایی ارتش در نوشهر و همه کسانی که در امدادرسانی به شهروندان نوشهری کمک کردند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول