اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت می‌گیرد

بازدید معاون امور بین‌الملل رئیس‌جمهوری از مرز گوربولاک

خبرگزاری فارس: معاون امور بین‌الملل رئیس‌جمهوری امروز از مرز گوربولاک نزدیک به مرز بازرگان و طرح‌های صنعتی استان آغری بازدید می‌کند.

بازدید معاون امور بین‌الملل رئیس‌جمهوری از مرز گوربولاک

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از ارومیه به ترکیه علی سعیدلو ساعتی پیش برای شرکت در اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه وارد استان آغری ترکیه شد و مورد استقبال مسئولان این استان قرار گرفت.

وی در بدو ورود به استان آغری گفت: ایران و ترکیه با توجه به توانایی‌های موجود زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف را دارند.

سعیدلو افزود: با توجه به اشتراکات دو کشور تبادل مستمر هیئت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور ضروری است و این مهم در افزایش مبادلات می‌تواند تاثیرگذار باشد.

معاون امور بین‌الملل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران قرار است در نشست نخبگان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور نیز شرکت کند.

مذاکرات چهارمین نشست استانداران مرزی ایران و ترکیه در استان آغری امروز به پایان می‌رسد.

در مراسم پایانی وحید جلال‌زاده استاندار آذربایجان‌غربی و تکین ارسلان، استاندار آغری به نمایندگی از پنج استان ترکیه با حضور سعیدلو و ییلماز تفاهم‌نامه امضاء می‌کنند.

مهمترین مفاد تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌ها در بخش‌های تجارت و سرمایه‌گذاری، بازارچه‌های مرزی، حمل ‌و نقل، گمرک و گردشگری است.

همچنین در این سفر قرار است طرفین درباره کمیته‌های حمل ‌و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی و همچنین حمل و نقل کالا و مسافر بحث و تبادل‌نظر کنند.

در این نشست دو روزه بیش از 100 نفر از تجار و بازرگانان استان‌های آذربایجان‌غربی، شرقی و اردبیل و نمایندگان استان‌های مرزی ترکیه حضور دارند.

چهارمین اجلاس استانداران مرزی ایران و ترکیه با حضور معاون رئیس جمهور در امور بین‌الملل و استاندار آذربایجان‌غربی در استان آغری واقع در شرق ترکیه در حال برگزاری است.

در سه اجلاس قبلی که به میزبانی استان وان، استان آیغدیر و آذربایجان‌غربی برگزار شده است مواردی از جمله توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو طرف، راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، اتخاذ سیاست‌های یکنواخت گمرکی، روان‌سازی تشریفات گمرکی، احداث و راه‌اندازی شهرک صنعتی مشترک در نوار مرزی ایران و ترکیه به تصویب رسیده است که در چهارمین اجلاس این مصوبات پی‌گیری می‌شوند.

انتهای پیام/7119/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول