اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودان

عاشورا یک فرهنگ است نه یک حادثه تاریخی

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودان گفت: بسیج برگرفته از عاشوراست و فرهنگ بسیج برگرفته از فرهنگ عاشورا ست و چه بهتر که بگوییم عاشورا یک فرهنگ است نه یک حادثه تاریخی.

عاشورا یک فرهنگ است نه یک حادثه تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد، امیر الهی منش ظهر امروز در همایش بزرگ زینبیون که به مناسبت هفته بسیج در حاجی‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: بسیج برگرفته از عاشوراست و فرهنگ بسیج برگرفته از فرهنگ عاشورا ست و چه بهتر که بگوییم عاشورا یک فرهنگ است نه یک حادثه تاریخی.

وی افزود: امروز ما معنی عاشورا و حق علیه باطل و شهادت طلبی را به خوبی می‌دانیم و پیام واقعه کربلا که عصر عاشورا بر شانه حضرت زینب (ص) سنگینی می‌کرد، همین شهادت طلبی در راه دین و قرآن بود.

امام جمعه رودان اضافه کرد: حضرت زینب (س) الگوی عبودیت، بندگی، ایثار، از جان گذشتگی، عفت و پاکدامنی است.

الهی منش ادامه داد: اهل بیت سعی داشتند تمام حدود را در زندگی رعایت نمایند و هیچگاه قصور از این حدود در زندگی آنها دیده نشده است و انسان به سعادت نمی رسد مگر اینکه حدود را در زندگی رعایت کند و انسان بدبخت نمی‌شود مگر با ضایع کردن حدود الهی.

وی حفظ حجاب را از مصادیق رعایت حدود الهی در جامعه خواند و افزود: اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاثیر زیادی در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی خواهد داشت.

در ادامه این همایش فرمانده ناحیه حاجی آباد نیز افزود: رمز پیروزی ما عاشورا است و اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد و در مقابل یزیدیان نمی ایستاد ما امروز نمی‌دانستیم که چگونه در مقابل استکبار ایستادگی کنیم.

اباذر سالاری در پایان افزود: شهدا ما شهادت برایشان افتخار بود و جامعه‌ای که شهادت در آن نهادینه شده باشد آن جامعه الگو گرفته از عاشورای حسینی است.

در پایان همایش زینبیون به خانواده‌های شهدا شهرستان هدایایی تقدیم شد.

انتهای پیام/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول