اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه میامی:

مکتب عاشورا جوهره اصلی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان میامی گفت: مکتب عاشورا جوهره اصلی انقلاب اسلامی ایران و توجه به فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) نیاز اساسی انقلاب است.

مکتب عاشورا جوهره اصلی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، عباسعلی کاظمی ظهر امروز در تجمع عاشورایی بسیجیان میامی اظهار داشت: امام حسین (ع) برای یاری دین خدا و احیای امر به معروف و نهی از منکر همه سرمایه‌های خود که فرزندان و یارانش بود را به میدان مقابله با ظلم و طاغوت آورد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) با قیام عاشورا، والاترین اثر را در زندگی انسان‌ها تا ابد برجای گذاشت، افزود: امام سبکی برای زیستن بر محور آزادگی و عزت را بنا نهادند که برای همیشه تاریخ، الهام‌بخش پیروان راه حق است.

فرمانده سپاه شهرستان میامی تصریح کرد: امام حسین (ع) در شرایطی قیام کرد که جز با شهادت خود نمی‌توانست از اسلام دفاع کند و به عبارتی اگر امام حسین (ع) شهید نمی‌شد چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به اینکه ماجرای قیام امام حسین (ع) تنها در ظهر عاشورا به اتمام نرسید، خاطرنشان کرد: از ظهر عاشورا جریانی در تاریخ آغاز شد که همچنان رو به افزایش و گسترش است و انقلاب اسلامی ایران نیز در همین سیر تاریخی عاشورا قرار دارد.

فرمانده سپاه شهرستان میامی ادامه داد: عاشورا برای همه زمان‌هاست و بعد از این هم جریان خواهد داشت و قیام جهانی صاحب‌الزمان (عج) نیز ادامه عاشوراست.

وی ار خصوصیات مهم عاشورا و قیام امام حسین (ع) را شهادت‌طلبی، فداکاری و ایثارگری، شهامت و شجاعت، مجاهدت در راه حق و شناخت و معرفت به حقیقت عنوان کرد.

کاظمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران متأثر از قیام عاشوراست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران هم در مرحله شکل‌گیری و هم در مرحله مبارزه و در مرحله تثبیت و تداوم و بعد در مرحله پیروزی و مرحله تأسیس حکومت اسلامی به آموزه‌های دینی و مکتبی عاشورا توجه داشته است.

وی افزود: دهه چهارم انقلاب اسلامی، مرحله تشکیل حکومت اسلامی است و انقلاب در این مرحله بیش از همیشه به مکتب کربلا نیاز دارد.

فرمانده سپاه شهرستان میامی آرمان مهم امام حسین (ع) را ظلم‌ستیزی عنوان کرد و گفت: ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان جهان از نتایج قیام حسینی است و توجه به آن، یکی دیگر از نیازهای انقلاب اسلامی ایران قلمداد می‏شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی، همه دنیای کفر علیه ایران اسلامی متحد شده‌اند و علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند؛ اما وظیفه ما این است که به ندای همیشگی امام حسین (ع) که امروز از حلقوم امام خامنه‌ای به گوش می‌رسد، لبیک بگوییم و مسیر عاشورایی را ادامه دهیم.

انتهای پیام/74005/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول