اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه ارومیه:

40 درصد آرایشگاه‌های زنانه ارومیه پروانه کسب دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه ارومیه گفت: تنها 40 درصد آرایشگاه‌‌های زنانه فعال ارومیه دارای پروانه کسب هستند.

40 درصد آرایشگاه‌های زنانه ارومیه پروانه کسب دارند

ناهید پویان‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اتحادیه فقط جدول تعیین نرخ را به آرایشگران می‌‌دهد و در قبال میزان تعیین نرخ از سوی آرایشگران هیچ مسئولیتی ندارد و آرایشگران به اختیار نرخ‌‌ها را تعیین می‌کنند.

وی با اشاره به علت تفاوت قیمت‌ آرایشگاه‌های زنانه ارومیه افزود: نرخ‌های تعیین شده آرایشگر‌‌ها به مکان قرارگیری آن‌ها در نقاط مختلف شهر بستگی دارد که این خود عامل اصلی در این تفاوت قیمت‌ها است.

این مسئول با اشاره به تعداد آرایشگر‌‌های موجود در سطح شهر تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان ارومیه نزدیک به یک‌هزار آرایشگر وجود دارد که از این تعداد فقط 400 مورد آن دارای پروانه کسب آرایشگری هستند.

رئیس اتحادیه آرایشگری زنانه ارومیه همچنین خاطر نشان کرد: طی سه ماه اخیر مراحل صدور 200 کسب پروانه برای آرایشگاه‌ها در دست اقدام است.

این مسئول در رابطه با نحوه بازرس‌های انجام شده از آرایشگاه تصریح کرد: به طور معمول این بازرسی‌ها روزانه یا هر 2 روز یک بار توسط بازرسین اتحادیه که شامل یک نفر نماینده از اتحادیه و ستاد بازرسی است، انجام می‌شود.

پویان‌مهر همچنین با اشاره به فعال بودن فقط 25 درصد از آرایشگاه‌های زنانه دارای پروانه کسب ارومیه ادامه داد: از تعداد 400 آرایشگاه دارای پروانه کسب، فقط 250 مورد آن در ارومیه فعال است.

وی پروانه‌های کسب آرایشگاه‌ها را بر 2 نوع یک ساله و 10 ساله عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تغییر مکان موجب ابطال پروانه کسب می‌شود، بنابراین اکثر تقاضاها برای پروانه کسب آرایشگری یک ساله است.

رئیس اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه ارومیه همچنین با اشاره به روند ارائه پروانه کسب افزود: قبل از ارائه پروانه کسب به آرایشگران، بازرسانی از طرف اتحادیه به مکان آرایشگری فرستاده می‌شوند تا با توجه به موقعیت مالی آرایشگاه، تخفیف‌هایی تا حدود 30 تا 70 درصد در قیمت پروانه کسب آن‌ها اعمال شود.

انتهای پیام/61008/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول